Прегледана и обновена на 09-11-2020

Вие преминавате през 7 гестационна седмица. Днес вие сте точно в шеста седмица и пет дни или това е 47 ден от бременността.

Вашето бебе днес

Едно 3D ултразвуково сканиране показва ембриона и неговия жълт сак, прикрепен към стената на матката. Този сак осигурява подхранване за ембриона, докато плацентата стане напълно функционална, и произвежда кръвни клетки, докато черният дроб може да поеме тази роля. До този етап може да сте имали пристъпи на замайване. Всичко е част от тялото и мозъка ви, които се адаптират към бременността.

Ако се чувствате замаяни, особено когато се изправите от легнало положение, бъдете внимателни. Замайванията са често срещани, особено след като бременността ви прогресира и вие ставате по-големи, тъй като сърцето ви трябва да работи по-усилено срещу силите на гравитацията, за да поддържа мозъка ви. Опитайте се да се изправите много постепенно. Замаяността може да възникне и ако сте били в период на стоене в продължение на дълъг период от време,тъй като кръвта може да се събира в краката Ви. Продължавайте да се движите, за да насърчите кръвта да се изпомпва обратно в сърцето ви. Като алтернатива може да се почувствате замаяни от ниски нива на кръвната захар. Други симптоми на ниска кръвна захар включват това да се чувствате потни, подути и гладен. Дори и ако се чувстваш зле или повръщате, се опитайте да ядете малко и на често, така че да сте уверени, че нивата на кръвната ви захар остават стабилни. Ако редовно се чувствате замаяни, говорете с Вашия лекар, който ще извърши някои основни здравни прегледи.

Продължете да се движите

Последното нещо, което може да харесвате е да правите упражнения при бременност, но това може да се отрази значително по отношение на облекчаване и предотвратяване на симптомите на бременността. Въпреки че обикалянето в парка или  разходката в центъра да не звучат като приятната уютна дрямка на дивана, упражненията са ободряващи и ще ви държат тонизирани. Опитайте се да мислите за това като активност, а не като “упражнения”. Ако след завършване на физическата активност се чувствате още по-уморени,намалете нивото на трудност и продължителност. Винаги се вслушвайте в тялото си, когато станете по-добре и бременността ви прогресира, тези чувства на умора трябва да намалеят, обикновено до седмици 12 г.с14 седмица от бремеността. Вижте също Упражнения за отпускане на тялото при бременност.

Здравето на вашето бебе е най-важното съображение, така че преди да обявите бременността си, може да се наложи да предприемете стъпки, за да избегнете употребата на алкохол при бременност.

  • Твърдят, че детоксикацията и спирането на алкохола могат да предотвратят редица сериозни проблеми в развитието на плода.
  • Дискретно разменяйте пълната си чаша с празната на партньора си.

Фактите говорят…

Упражненията могат да ви помогнат да спите по-дълбоко. Безсънието е често срещан проблем при бременност, поради тревожност или затруднено намиране на удобна позиция. Упражнението е дестресьор и ще ви успокои, увеличавайки вашия режим на добър нощен сън.

Остават само 233 дни до датата на термина. Успех!