Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в  19та седмица. Бебето ви днес:

Вашето бебе има много гъвкави стави, което му позволява да вдигне ръцете си високо. Това е така, защото костите му са съставени първо от хрущял, който е мек и гъвкав. Постепенно хрущялът се заменя с калция, утвърждаващ кост.

Ще получите съвети от всички около вас, но има един човек, който може да искате да слушате и това е майка ви. Независимо дали сте близо до майка си, бременността вероятно ще повлияе на връзката ви. Много жени се чувстват естествено по-близо до майките си, докато преминават през това значимо събитие в живота, обръщайки се към тях за помощ и успокоение по време на бременността и искайки да бъдат при нея в дните и седмиците след раждането на бебето.

Нормално е майката да реагира на това, че дъщеря й е бременна, като стане много закриляща, така че очаквайте поне по няколко обаждания на ден повече  от обикновено. Майка ви ще ви предложи много съвети. Независимо дали  ще приемате всичко -може просто да намерите някои от тях за полезни. Бременността ви може да предизвика много спомени у майка ви на собствената й бременност, така че очаквайте да чуете много истории за времето, когато сте били бебе.

Фокусирай се върху тялото си:

Има редица промени в тялото по време на бременност, които влияят върху начина, по който можете да упражнявате физическа активност и върху това как тялото ви се движи:

  • Повишеното тегло на вашето бебе, плацентата, допълнителната кръв, увеличената матка и гръдната тъкан могат да причинят стрес върху тялото ви и най-вече върху скелета.
  • Постуралните промени в резултат на промени в центъра на тежестта могат да увеличат шансовете си за развитие на проблеми с бедрата, гърба и коленете.
  • Релаксин – хормонът, свързан с бременността, който засяга сухожилията, може да увеличи гъвкавостта и да доведе до неправилно подравняване на гръбначния стълб и таза.

Ефективните и безопасни упражнения са най-добрият начин за поддържане и подобряване на вашата поза и намаляване на стреса върху тялото ви. Редовните упражнения (особено такива упражнения като ходене,и използване на много леки тежести обикновено подобряват костната плътност на скелета.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу (започнете с вашия E-mail):

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 9 години Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане. Информацията е предоставена от медицински източници по разбираем от нас начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 5 важни категории – "Калкулатори", "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца над 880 хиляди потребители са посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

132 ден от бременността

Previous article

134 ден от бременността

Next article