Прегледана и обновена на 04-02-2019

Видове Витамини за Бременни, какво трябва да знаем за тях и как да ги набавяме
Витамините за бременни са важна част от балансираното храненето по време на бременността. През самата бременност целият организъм на жената работи на по–високи обороти, но приемът на достатъчно количество витамини е така важен не само за майката, а и за самото дете, защото тези натрупани витамини ще са му нужни през първите седмици на неговия живот. Можете да получите най–много витамини чрез здравословна диета, която включва: плодове, зеленчуци, пълнозърнест хляб и макаронени изделия, млечните продукти, боб, Крехки червени меса, домашни птици, риба. витамини за бременни

Трудно за някои хора е да приемат достатъчно витамини и минерали в хранителния си режим по време на бременност. Затова при тях може да се наложи да приемат витамини за бременни. Тези витамини за бременни са със специално подбрани точни количества които ще са необходими точно през периода на бременността (посъветвайте се с вашия лекар относно какви витамини при бременност да взимате и дали това е необходимо).  Жените които правят опити да забременеят също трябва да вземат ежедневно мултивитамини, съдържащи около 400 микрограма фолиева киселина, която спомага за предотвратяване на вродени дефекти до 70% у детето. У нас се намират по аптеките много добри пренатални витамини за бременни

Ето и кои витамини за бременни, са най–много нужни, и съответно храните, които ще ви ги набавят:   

  • Витамин А – или наричан още витамин на растежа, изключително важен за зрението и растежа на кожата (по време на бременност кожата се разширява значително)
    Храни богати на Витамин А:  млякото и млечните продукти, маслото и най–вече в рибеното масло, в черния дроб (агнешки, телешки и др.) и в зеленчуци като: магданоз, зеле, спанак, маруля, моркови, домати.
  • Витамини за бременни от групата В – Витамините от тази група също са полезни за растежа на детето. Възможно е недостигът от такива витамини да предизвика различни смущения у бъдещата майка: невралгии, гърчове. Установено е, че като се предпишат витамини от група В, тези смущения обикновено намаляват.
    – Храни богати на Витамин В комплекс:  зърнените храни, сухите зеленчуци, житният зародиш. Нека припомним по този повод, че типовият хляб също е много богат на витамин В.
  • Фолиевата киселина е едина от хранителните вещества, включени в повечето пренатални витамини. Фолиевата киселина е позната и като витамин B9 които помага за предотвратяване на вродени дефекти на мозъка и гръбначния мозък. Той може да предпази бременната жена срещу рак и инсулт. Бременните жени трябва да получи 600 мг фолиева киселина всеки ден от храна и хранителни добавки. Най пренатални витамини съдържат 600–1,000 микрограма фолиева киселина.
    – Храни богати на Фолиева Киселина: Най–често се среща в зелените зеленчуци като: грах, магданоз, спанак, маруля и броколи. Има я и в черния дроб, меките сирена, хляба, цитрусовите плодове, пшеничния зародиш и овесените ядки.
  • Витамин C (аскорбинова киселина) е най–ценният витамин за бременни  и  не само. Витамин С е необходим за растежа и възстановяването на тъканите във всички части на тялото. Витамин С е един от многото антиоксиданти (антиоксидантите са хранителни вещества, които блокират някои от вредните щети, причинени от свободните радикали)
    Храни богати на Витамин С:  Той се среща в плодовете и зеленчуците, по–специално: лимони, портокали, грейпфрути, домати, боровинки, ягоди; също в магданоза, зе