Диета за Бременни

Трябва ли да променя хранителната си диета по по–различен от обичайния начин, когато съм бременна?
Когато очаквате бебе, е важно да се храните редовно и здравословно. Трябва да сте уверени, че приемате всички важни хранителни вещества, които могат да осигурят правилното развитие на вас и бебето във вас. Вашето ежедневно меню трябва да включва разнообразни храни от четирите основни хранителни групи, изброени по–долу:
Плодове и зеленчуци. Можете да ги консумирате така както пресни, замразени, консервирани или изсушени, но всички диетолози препоръчват пресни плодове и зеленчуци. Включете ги в няколко пъти във вашата диета за бременни всеки ден.
Нишестени храни. Те включват ориз, хляб, макаронени изделия, картофи и др. Колкото и да са вкусни, особено при бременност, не трябва да прекалявате с тях.
Храни, богати на протеин. Те включват нетлъсти меса, пилешко, риба, яйца и бобови растения (като боб и леща). Опитайте се да добавите във вашата диета за бременни поне 2 порции риба всяка гестационна седмица.
Млечни храни. Те включват мляко, сирене и кисело мляко, които съдържат калций. Млечни продукти, както и морската риба и морската сол са добри източници на йод. Вашето тяло се нуждае от йод в диетата си, за да помогнете за правилното развитието на вашето бебе.

диета за бременни