Прегледана и обновена на 15-03-2018

Трябва ли да работят жените през бременността и коя е подходящата работа за бременни?
Работата при бременност не винаги е лесно предизвикателство. Трябва да се информирате как да останете здрави през бременността, особено ако се наложи да работите през по–голямата част от нея. Повечето жени могат да продължат да работят по време на бременност. Когато забременеете обаче – в зависимост от естеството на работата ви, може да се сблъскате с някои предизвикателства на работното място. За да сте здрави и продуктивни по време на работа, е необходимо да разберете как да облекчите общия дискомфорт от бременността и да сте на ясно кога една работна задача може да застраши бременността ви. Разбира се има работа която трябва да напуснете веднага след като разберете, че сте бременна, като например работа с различни химикали и т.н. В друг случай може да говорите с вашия работодател да ви премести в друг отдел или да си извършвате служебните си задължения от вкъщи, ако разбира се това е възможно спрямо вашата работа. Дори и да не успеете да се договорите все пак живеем в България!, може да потърсите надомна работа за да продължите да имате доходи и трудов договор за да може след това да си взимате прилично майчинство.

работа за бременни

Но преди това как да се справите на работа с някои признаци на бременността:
1. Облекчаване на гаденето и повръщането: Това се нарича “сутрешно гадене”, но реално гаденето може да се изпитва по всяко време на деня. За облекчаване на гаденето на работното място можете да:
– Избягвайте миризмите, които ви предизвикват позиви за гадене.
– Хапвайте често по малко. Бисквити, крекери и солети могат да бъдат животоспасяващи, когато се имате сутрешно гадене. Чаят от джинджифил също може да е в помощ.

2. Постоянната умора: Може да се чувствате уморени, тъй като тялото ви работи извънредно в подкрепа на бременността–и почивката по време на работния ден може да бъде трудна. Това може да помогне да се почувствате по–свежи:
– Яжте храни, богати на желязо и протеини. Умората може да бъде симптом на недостиг на желязо и анемия, но едно просто адаптиране на вашата диета може да помогне. Изберете храни като червено месо, домашни пилешко, морски дарове, зеленолистни зеленчуци, желязо–обогатени пълнозърнести храни и боб.
– Правете кратки и чести паузи за раздвижване. Изправяйте се и се движете по няколко минути на всеки половин час  – това може да ви ободри.
– Пийте много течности. Съхранявайте бутилка вода на бюрото си или във вашата работна площ през целия ден.
– Съкратете някои от дейностите си извън работата. Това може да ви помогне да получите повече почивка, когато вашият работен ден свърши. Помислете за онлайн пазаруване или наемане на някой, който да почиства къщата или да се грижи за градината ви.
– Поддържайте редовно физически упражнения. Въпреки че упражненията може да бъдат последното нещо, което да ви идва на ума в