Здраве

Храни Богати на Витамин А

Прегледана и обновена на 01-10-2016

Витамин А (на английски – Vitamin A) играе важна роля за растежа, кожата, зрението и поддържане на имунната система на човек. Също така той много важен за ембрионално развитие и възпроизводство, костния метаболизъм, хематопоеза и подсилване на антиоксидалната активност на клетките. Витамин А идва от два източника: Ретинол и Бета–каротин.

храни богати на Витамин А

Тук в една обобщена таблица представяме различни видове храни богати на Витамин А. Всяка изброена храна е за 100 грама и разбира се описаното съдържание на количество Витамин А се отнася за 100 грама от нея. В последната колона от таблицата сме описали препоръчителният дневен прием в процент спрямо нужният прием на един човек. Препоръчителната дневна доза на Витамин А е около 800 μg (микрограма) на човек и ясно може да видите как с много малко хранителни продукти може да си снабдите тялото с това количество. За най–добри резултати и оптимално набавяне на витамина, експертите препоръчват да комбинирате различните хранителни продукти съдържащи богато количество Витамин А.

Храни Богати на Витамин А в 100 грама продукт (Vitamin A in 100 gr)
Видове Храни (100 грама)Вид на хранителният продукт според произхода
Количество Витамин А в 100 грама от съответната храна в μg – микрограмове
Количество Витамин А в % според препоръчителният дневен прием нужен на човек
Масло от черен дроб на трескаРибен продукт30000 μg(микрограма)4152%
Червени сладки чушки – сушениРастителен23000 μg(микрограма)3486%
Морков – сушенРастителен20539 μg(микрограма)2956%
Телешки черен дробЖивотински20068 μg(микрограма)2868%
Говежди черен дробЖивотински9439 μg (микрограма)1349%
Агнешки черен дробЖивотински7780 μg (микрограма)1112%
Свински черен дробЖивотински5405 μg (микрограма)772%
Кайсии – сушениРастителен3800 μg (микрограма)512%
Див лук – замразенРастителен3416 μg (микрограма)487%
Магданоз – замразенРастителен3161 μg (микрограма)452%
Червен пиперРастителен2630 μg (микрограма)377%
Боровинки – суровиРастителен2610 μg (микрограма)370%
Черен пиперРастителен2080 μg (микрограма)297%
КориандърРастителен2024 μg (микрограма)284%
Червено ЦвеклоРастителен1837 μg (микрограма)246%
Готвени Лозови листаРастителен1575 μg (микрограма)235%
Чили на прахРастителен1482 μg (микрограма)214%
Лапад – суровРастителен1200 μg (микрограма)187%
Пастет от черен дробЖивотински991 μg (микрограма)161%
Сладки КартофиРастителен960 μg (микрограма)137%
Сок от МорковиРастителен955 μg (микрограма)137%
Сварени МоркомиРастителен852 μg (микрограма)128%
Моркови – пресниРастителен834 μg (микрограма)119%
МаргаринРастителен820 μg (микрограма)117%
Сварени сладки картофиРастителен786 μg (микрограма)112%
Тиква – консерваРастителен776 μg (микрограма)110%
ЗелеРастителен770 μg (микрограма)109%
Риба ТонРибен продукт756 μg (микрограма)102%
МаслоЖивотински685 μg (микрограма)98%
Варено зелеРастителен680 μg (микрограма)97%
Обезмаслено сухо МлякоЖивотински675 μg (микрограма)97%
Риба тон – суроваРибен продукт654 μg (микрограма)93%
Спанак – замразенРастителен600 μg (микрограма)85%
Сурови КайсииРастителен577 μg (микрограма)79%
ПъпешРастителен532 μg (микрограма)76%
Мента – суши сеРастителен530 μg (микрограма)76%
СпанакРастителен524 μg (микрограма)75%
Магданоз – сушенРастителен506 μg (микрограма)69%
ГлухарчеРастителен503 μg (микрограма)69%
Козе сирене – твърдоЖивотински485 μg (микрограма)68%
Замразен Грах и Моркови в торбичкаРастителен475 μg (микрограма)68%
Босилек – сушенРастителен469 μg (микрограма)67%
БроколиРастителен464 μg (микрограма)66%
Зелена салатаРастителен435 μg (микрограма)62%
Магданоз – пресенРастителен420 μg (микрограма)60%
Риган – сушенРастителен404 μg (микрограма)58%

*Легенда: Изброените различни видове храни богати на витамин А в таблицата са в 100 грама.

След като се запознахте кой храни съдържат витамин А, ще можете да си направите най–балансираният хранителен режим които да ви снабди с богато количество от този така важен витамин. Не забравяйте, че нужното количество на Витамин А за 1 човек се различава от пол, години и не на последно място здравословно състояние. Може отново да погледнете препоръчителната дневна доза за 1 човек в средна възраст – 800 микрограма. Ако смятате, че сме пропуснали някоя храна богата на витамин А, то може да ни я изпратите на нашият емайл: info@bremennost.bg за да я добавим в таблицата. Надяваме се тази таблица описваща различни видове храни съдържащи витамин А, да ви е от помощ при нужда на по–големи количества от този така важен витамин А за човешкият организъм.

Може да изтеглите таблицата:
Bremennost.bg храни богати на Витамин А.pdf
Bremennost.bg храни богати на Витамин А.xlsx

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Както оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу:

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 8 години сайта Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане, здраве за мама и бебе. Информацията е предоставена от достоверни медицински източници по разбираем начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 4 важни категории – "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца над 960 хиляди потребители са посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

Храни Богати на Калий

Предишна публикация

Храни Богати на Витамин Д

Следваща публикация

Още в Здраве