Прегледана и обновена на 30-10-2020

Вие сте точно в 4 гестационна седмица или това е 28 ден от бременността.

Вашето бебе днес

Ембрионът се състои от два слоя клетки – тези на горния, по-тъмен слой са по-правоъгълни и лежат отстрани на амниотичната кухина, а тези на долния слой лежат от страната на жълтия сак.

Какво се случва вътре във вас

Чувствате се раздразнителна и уморена, а гърдите ви са чувствителни? Може да сте бременна! Природата има странен начин на работа. Може да се почувствате зле, ако имате обичайните симптоми на предменструален синдром ПМС и да помислите, че това означава, че не сте заченали, но всъщност има много прилики между симптомите на предменструален синдром и тези на ранна бременност. Това е защото хормоните, които причиняват ПМС са повишени по време на бременност и това може да предизвика същите симптоми. В допълнение към това, може да сте раздразнителни и емоционални, дори и без да имате ПМС, само поради тревожност от желанието да сте бременна и чакането да видите дали вашият цикъл ще започне или не. Докато сте в средата на тази буря от хормони и бушуващи емоции може да бъде трудно да остане спокойни. Говорете с партньора си за емоциите и притесненията си – просто, за да изразите, че намирате нещо  за стресиращо, защото това може да ви помогне да преминете през напрегнатия период. Като алтернатива, може да се довери на роднина или приятел, който може да ви разбере как се чувствате. Разочароващо, в този момент все още е чакането. всичко, което можете да направите, е да се опитате да бъдете търпеливи, докато не си вземете теста за бременност. Ако цикълът ви е бил в рамките на 28 дни и не ви е направило впечатление, можете да направите тест за бременност още днес или утре. На добър час и стискаме палци да е положителен, ако не сте направили още такъв!

Фокусирайте се върху тялото си

За всяка жена се препоръчва още преди да зачене да започне да практикува упражнения на Кегел, а след като вече разбере, че е бременна то със сигурност трябва да прави упражнения на Кегел при бременност. Това са лесни упражнения свързани с тазовата област на човешкото тяло. Представлява широка област от мускули, които се простират между краката от срамната кост пред гръбначния стълб. Тазът задържа и поддържа пикочния мехур, матката, и червата на мястото и контролира мускулите, които държат затворен теноус, уретрата и вагината.

Упражнения за тазовото дъно

Опитайте тези прости стъпки, за да тонизирате тазовото си дъно:

  • Първо седнете на един стол и си затворете очите, опитвайки се да визуализирате органите си.
  • След това свийте мускулите на тазовото дъно, дърпайки навътре и нагоре, задръжте за броене от пет, след това освободете. Повторете това упражнение поне 10 пъти на ден.
  • Тест: Ако имате проблеми с идентифицирането на мускулите, представете си, че се опитвате да спрете потока на урина: Най лесно е да усетите как се п