Здраве

Храни за Здравословна Вагина

Обновена: 14-11-2016

Храни за подобряване на здравословното състояние на вагината!
Храните и напитките имат различен ефект върху рН–то на телата ни. Някои насърчават вашето здраве и жизненост, а други работят срещу него. Не е изненадващо също и това, че всичко, което ядем има ефект върху на влагалището и вагиналното ни здраве. Често ключът към подобряването на благосъстоянието на интимната ни зона се крие в това каква храна ще сложим в чинията си.

Ние ви предлагаме списък на някои често срещани храни, които ще ви помогнат да запазите и разбира се засилите здравето на вагината си:

храни за здравословна вагинаНатурално кисело мляко и други пробиотици
Яденето на пробиотици играе изключително важна роля в поддържането на вагиналното рН в леко киселинно ниво, както и срещу гъбични инфекции. Пробиотиците, познати още като “добри” или “полезни” бактерии, които поддържат добра флора в червата ни и по този начин подкрепят благосъстоянието на цялото тяло и балансират рН на организма.

Най–добрите източници включват ферментирали храни като кисело мляко и кефир Когато си купувате кисело мляко, се уверете, че то съдържа живи и активни култури и избягвайте захарта и ароматизираните кисели млека.

Сок от червена боровинка е полезен за вашата вагина!?
Чистият сок (без консерванти) от червена боровинка е от супер храните в днешно време и е добре известен със своите благотворни ефекти върху пикочния мехур. Той предотвратява и лекува симптомите на инфекции на пикочните пътища. Боровинките окисляват урината и балансират рН–то на вагиналната област. Те съдържат киселинни съединения, които не се разпадат, когато пътуват през храносмилателната система, така че те могат да се борят с бактериите, които причиняват различни инфекции на пикочните пътища при жените. Купените в магазинната мрежа сокове за съжаление съдържат твърде много захар, за да изпълняват своите лечебни цели. Най–добре е да търсите чист, неподсладен сок от червена боровинка или яжте пресни боровинки. Опитайте се да ги смесвате с кисело мляко или да ги подслаждате със стевия, която няма да наруши вагинално рН.

Чесън като супер храна за вашата вагина!
Чесънът е известен със своите антимикробни и противогъбични свойства. Той е известне от векове назад и е една то супер храните в днешно време. За най–добри резултати яжте този древен цяр в суров вид. Ако страдате от кандида, се препоръчва да си поставите вагинална свещичка с чесън– тя ефективно ще убие дрождите и ще успокои симптомите на инфекцията, които включват сърбеж и болезнено усещане. Колкото и странно да звучи, просто поставете скилидка пресен обелен чесън в вагината си и го оставете за една нощ. Можете да проектирате нещо като тампон за опаковане на чесън – в марля или тензух, преди вмъкването й. Повторете лечението за три нощи.

Активната съставка на чесъна се нарича алицин – тя е отговорна за мощната миризмата на чесън и лечебния му ефект. Вярно е, че суровият чесън може временно да промени влагалищната ви миризма, но все пак можете да се примирите с това в замяна за здрава и жизнена вагина. Можете да използвате чесън за лечение на много други заболявания и можете да намерите повече информация за него в интернет.

Пресни плодове и зеленчуци са храни които помагат на целия организъм
Пресните плодове и зеленчуци винаги са били част от една балансирана диета, която също така поддържа здравето на вагината. Някои витамини и минерали, намерени в пресните плодове и зеленчуци са особено добри.

Витамин С е добре познат като мощен имуностимулатор. Цитрусовите плодове, гуавата, ягодите, кивито, зелените и червени чушки и броколите са храни много богати на витамин С. Листните зеленчуци винаги са се препоръчвали и трябва да се консумират в по–големи количества особено когато е техният сезон. Те спомагат на организма да предотврати така наречената вагинална сухота на вагината. Опитайте се да добавите във вашата хранително меню много спанак, зеле, зелена салата и други листни зеленчуци. Авокадото е другото чудо на природата, което стимулира вагиналното здраве и подпомага либидото. Авокадото съдържа В6 и калий и поддържа здрави вагиналните стени.

Семена и ядки за поддържане на добро здравословно състояние на вагината
Витамин Е предпазва от сухота, такава храна например е слънчогледа и може да бъде намерен в големи дози в него и в бадемите, орехите и лешниците, както и в маслата, получени от тези ядки. Други храни които са полезни за вагината са бадеми и тиквени семки, които са богати на цинк. Този съществен минерал регулира менструалния цикъл и помага за борба със сърбежа и другите симптоми на сухота. Лененото семе е друга супер храна, която е добре да включите в диетата си редовно. Богато на Омега–3 мастни киселини и фитоестрогени, то помага за увеличаване на естрогенните нива и премахва вагиналната сухота.

Вода! Да не забравяме така важната част от нашият организъм.
Вагиналната лигавица изисква обилно снабдяване на организма с вода. За да функционира напълно нормално, вагината трябва да е добре хидратирана. Най–добрият начин да се постигне това е чрез пиене на достатъчно количество вода съобразено с вашите килограми. Трябва да се пият най–малко 6 до 8 чаши вода всеки ден (1,5 до 2 литра). Водата помага за смазване на влагалището и също така намалява миризмата на вашите интимни части.

Храни, които да се избягват за да не се наруши здравословното състояние на вагината!
Ако вагиналното ви здраве е ваш приоритет, трябва да изключите от вашето меню определени храни. Продукти, които нарушават вагиналното ви рН и съдържат бактерии, хранителни вещества, с които се хранят гъбичките, трябва да се избягва, особено докато се опитвате да лекувате някаква инфекция. Основните нарушители са захари, алкохоли (те също съдържат захари) и пшеницата. Често най–добрият начин за лечение на инфекция от кандида е да гладуването, защото дрождите са любители на сладка среда, следователно строго се спазва ниско въглехидратна диета. Някои специалисти също така съветват да пропускане храни, съдържащи дрожди – като бира и хляб.

Най–общо казано, ако искате да имате и да се се наслаждавате на здрава вагина, трябва да се придържаме към балансиран хранителен режим, да избягвате преработени и богати на захари храни и да ядете много пресни зеленчуци и плодове.

Как се Забременява

Предишна публикация

Кървене по Време на Овулация

Следваща публикация

Коментари

Оставете коментар

Още от Здраве

подуване на краката

Подуване на краката

Знаете ли какви са причините за подуване на краката, кога да потърсите лекарска помощ и най-добрите съвети ...
Здраве
как се прави аборт

Как се прави аборт

Преди да обясним точно как се прави аборт, може би е нужно да разберете какво е нужно ...
Здраве