Прегледана и обновена на 28-10-2020

Честито Вие навършихте точно трета гестационна седмица от бременността.

Какво се случва вътре във вас?

Бластоцистът е здраво вграден в лигавицата на матката. След като това се случи, плацентата – временният орган, който доставя на растящия ембрион  кислород и хранителните продукти, ще започне да се развива. Това е седмицата, откакто яйцеклетката е оплодена и сега се имплантира в матката ви, където скоро ще се превърне в ембрион. Около седем дни след сливането, бластоцистът се имплантира в лигавицата на матката. Външният слой клетки, който вече не е защитен, а е в състояние да се прикрепи към лигавицата на матката. Облицовката сега е по-възприемчива и претърпяла промени, които я правят по-лепкава, за да помогне за имплантацията. Първоначалният един външен слой от клетките сега се трансформира в два слоя. Най-външния слой на клетки е пространството, където лигавицата отделя хормони чрез ерозия. Тези хормони информират тялото ви, че сте бременна и стимулират матката да подкрепя и пази бременността, вместо да изхвърля вътрешния слой, както е по време на менструация. Най-вътрешният клетъчен слой ще оформи плацентата и амниотичната торбичка, които обграждат ембриона. В бластоциста има вътрешна клетка, която ще образува ембриона.

бластоцист

Разтегнете се и се отпуснете

Правете чести, но нерезки разтягания. Това може да помогне да се отпуснете в този междинен период, преди да си дадете сметка за бременността. Придобивайки навика да правите тези леки упражнения сега – ще помогнете на тялото си да се справят с повишеното напрежение, след като узнаете, че сте бременна. Разтягайте се задължително преди и след каквато и да е тренировка, за да се предотвратят мускулните спазми.

За да подготвите гърба, застанете на четири крака и се спуснете към краката си, докато протягате ръцете си на пода пред вас. Спуснете челото си колкото може по-далеч, дръжте врата и гърба си подравнени, и разтегнете ръцете си колкото можете. Вдишайте бавно и след това отпуснете гърба и ръцете си, докато издишате. Вдишвайте и издишайте 10 пъти.

За да направите тренировка на краката си, седнете на пода и прострете левия си крак пред вас. С лявата си ръка задръж левия си крак за няколко секунди. Ако не можете да си настинете, не се притеснявайте. Вдишайте и издишайте, след което повторете с десния си крак.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?