Бременност

21 ден от бременността

Прегледана и обновена на 28-10-2020

Честито Вие навършихте точно трета гестационна седмица от бременността.

Какво се случва вътре във вас?

Бластоцистът е здраво вграден в лигавицата на матката. След като това се случи, плацентата – временният орган, който доставя на растящия ембрион  кислород и хранителните продукти, ще започне да се развива. Това е седмицата, откакто яйцеклетката е оплодена и сега се имплантира в матката ви, където скоро ще се превърне в ембрион. Около седем дни след сливането, бластоцистът се имплантира в лигавицата на матката. Външният слой клетки, който вече не е защитен, а е в състояние да се прикрепи към лигавицата на матката. Облицовката сега е по-възприемчива и претърпяла промени, които я правят по-лепкава, за да помогне за имплантацията. Първоначалният един външен слой от клетките сега се трансформира в два слоя. Най-външния слой на клетки е пространството, където лигавицата отделя хормони чрез ерозия. Тези хормони информират тялото ви, че сте бременна и стимулират матката да подкрепя и пази бременността, вместо да изхвърля вътрешния слой, както е по време на менструация. Най-вътрешният клетъчен слой ще оформи плацентата и амниотичната торбичка, които обграждат ембриона. В бластоциста има вътрешна клетка, която ще образува ембриона.

бластоцист

Разтегнете се и се отпуснете

Правете чести, но нерезки разтягания. Това може да помогне да се отпуснете в този междинен период, преди да си дадете сметка за бременността. Придобивайки навика да правите тези леки упражнения сега – ще помогнете на тялото си да се справят с повишеното напрежение, след като узнаете, че сте бременна. Разтягайте се задължително преди и след каквато и да е тренировка, за да се предотвратят мускулните спазми.

За да подготвите гърба, застанете на четири крака и се спуснете към краката си, докато протягате ръцете си на пода пред вас. Спуснете челото си колкото може по-далеч, дръжте врата и гърба си подравнени, и разтегнете ръцете си колкото можете. Вдишайте бавно и след това отпуснете гърба и ръцете си, докато издишате. Вдишвайте и издишайте 10 пъти.

За да направите тренировка на краката си, седнете на пода и прострете левия си крак пред вас. С лявата си ръка задръж левия си крак за няколко секунди. Ако не можете да си настинете, не се притеснявайте. Вдишайте и издишайте, след което повторете с десния си крак.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Както оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу:

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 8 години сайта Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане, здраве за мама и бебе. Информацията е предоставена от достоверни медицински източници по разбираем начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 4 важни категории – "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца над 960 хиляди потребители са посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

20 ден от бременността

Предишна публикация

22 ден от бременността

Следваща публикация