Прегледана и обновена на 16-02-2021

Вие сте в 32 седмица и 4 дни. Бебето ви днес:

Едно ехографско изображение може да показва, че мостът на носа на бебето  сега е по-пълно оформен. Лицето е с по-заоблена форма и някои бебета може да изглежда доста пълнички от сега нататък. Сенките около върха и страните на главата все повече ще дават илюзията за наличие на коса. До този етап от бременността ноктите на бебето са се увеличили и достигат върховете на пръстите му.  Ноктите се появяват за първи път на 12 седмици и тъй като развитието на ръцете е по-бързо пред това на  краката, ноктите започват да се развиват четири седмици по-късно. Бъдещият нокът започва от върха на всеки пръст, където се образува гънката за ноктите. В основата на тази гънка на ноктите клетките започват да се втвърдяват, това е процес, известен като кератинизация. Ноктите растат от нови клетки, образувани в меката нокътна леха. Отнема девет седмици, за да достигнат до върха на пръстите и ще бъдат нужни около още четири седмици, преди ноктите да достигнат върховете на пръстите. Нокътът всъщност е с един и същи цвят, но бялата част на нокътя изглежда бяла, защото няма нокътното легло, с богатото си кръвоснабдяване, под него, за да даде илюзията за цвят. Тъй като ноктите вече достигат пръстите, вероятно няма да е дълго след раждането, преди ноктите на бебето ви да се нуждаят от подрязване – те са много фини и меки и може да ви е по-лесно да ги откуснете, вместо да ги отрежете. Или ги нарежете с ножици за бебета, докато бебето ви спи и не се мотае наоколо.

Фокусирай се върху тялото ви:

Йогата е отлично упражнение за ума и тялото, докато сте бременна, и може да бъде крайъгълен камък на вашето раждане, ако решите да вземете активни класове по раждане. Инструкторът ще адаптира рутинната програма за вашето тяло и етапа на бременността ви. Показаните по-долу индивидуални участъци са идеални за отваряне на таза и укрепване на краката. Като ги практикувате, докато сте бременна, ще можете да ги използвате по-ефективно и уверено по време на раждането. Когато практикувате клекнали,  може да помогне, ако партньорът ви подкрепя от зад.

  • Заемете позиция. Клекнете, само ако ви е лесно да държите тази позиция с пети на пода и гърба ви изправен.
  • Седнете с левия си крак, протегнат пред вас и десния крак сгънат. Внимателно завъртете тялото си, като поставите ръцете си на пода за допълнителна подкрепа.
  • Седнете с единия крак, протегнат зад вас, а другият завит под корема ви. Разтегнете се нагоре и дишайте дълбоко.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу (започнете с вашия E-mail):

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 9 години Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане. Информацията е предоставена от медицински източници по разбираем от нас начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 5 важни категории – "Калкулатори", "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца над 880 хиляди потребители са посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

227 ден от бременността

Previous article

229 ден от бременността

Next article