Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в  19 седмица и 5 дни. Бебето ви днес:

Вашето бебе често се опира на плацентата. Това няма ефект върху нея, тъй като повърхността й е защитена от амниотичната торбичка и нейният състав и кръвоток поддържат циркулацията си по всяко време, оставяйки бебето сви свободно да изследва околната среда. С течение на седмиците ще откриете, че ще трябва да си почивате повече и да ограничите времето, през което сте на крак. На този етап може да ви е изморително да сте на крак за дълги периоди от време. Нарастващото тегло на вашето бебе и матка ще доведе до дискомфорт и потенциално до мускулни крампи. Тъй като центърът на тежестта се променя също, може да откриете, че стоите неловко, оказвайки натиск върху сухожилията си, които сами по себе си са смекчени поради хормонални промени. Нещо повече, продължителното изправено положение може да причини кръвта и другите течности да се слеят в краката ви, което може да причини болка и замаяност.

 

Ако е възможно, вземете кратки и чести почивки, така че да можете да поставите краката си нагоре. Ако трябва да стоите за дълги периоди, може да откриете, че почивка на един крак на стол от време на време може да помогне. Уверете се, че обувките ви предлагат добра подкрепа  и обмислете носенето на ортопедични такива. Важно е да не стоите повече от три часа в даден момент, така че ако работата ви включва да стоите уверете се, че са ви дадени адекватни почивки. Когато излизате през деня, планирайте много почивки, за да си вземете дъх.

Попитайте лекар:

Колкото по-голяма ставате, толкова по-трудно става да правите секс. Какво да предприемете?

Тъй като бременността ви продължава, няма да имате избор, освен да опитате нови сексуални пози, които по-лесно ще поберат вашия нарастващ корем. Все още можете да използвате мисионерската позиция, но вашият партньор може да се наложи да държи теглото си върху ръцете си, вместо да лежи върху вас, като така няма да натисне корема ви. Въпреки това, ще откриете, че позиционирането на върха е по-добра алтернатива и тъй като коремът ви става по-голям, можете да коленичите над партньора си. По време на бременността позициите за задна са  много удобни. Забавлявайте се и експериментирайте, за да разберете какво е най-добре за вас.

Фокусирай се върху  бебето ви:

Това е вкусно!

Ароматите на  храните, които ядете, ще бъдат прехвърлени в амниотичната течност, която се поглъща от бебето в матката. Затова видовете храни, които ядете, могат да повлияят на вашето бебе преди първото му излагане на твърди храни. Проучванията показват, че пренаталното и следродилното (чрез майчиното мляко) излагане на вкусове подобрява удоволствието на бебето от консумацията на твърди храни в бъдеще. Тези ранни вкусови преживявания могат да осигурят основата за здравословен избор, както и да обяснят културните и етнически различия в кухнята. Така че започнете да се храните по пътя на добрия избор, като направите здравословен такъв.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!