Бременност

Йога и Бременност

Прегледана и обновена на 05-09-2016

Интересни препоръки при практикуването на йога и наличието на бременност
Това, че сте бременна не означава в никакъв случай, че сте болна, или че не трябва да се движите. Напротив, точно в този период физическата активност е препоръчителна и желателна. Разбира се, спортуването не може да бъде такова, както като сте в нормално състояние – важно е да се движите в по – умерени дози.

Най – благоприятни за вас и вашето бебе са дихателните упражнения и различните видове йога. Тя се фокусира върху баланса между тялото, ума и дишането, като този баланс се създава чрез медитация, отдих, физически упражнения и пози, и упражнения за дишане. Има форми на йогата, които да отговарят на всяко ниво от бременността ви, като в същото време е безопасна.

Задавате си въпроса дали можете да започнете да практикувате йога, когато сте бременна, въпреки че досега не сте я практикували?
Отговорът е, че бременността е идеален период да започнете да тренирате йога. Имайте предвид, че позите за начинаещи са по – прости, отколкото повечето хора си представят, а дори може да се запишете на курс, където може да практикувате йога с други бременни и бъдещи майки. Преди да започнете се консултирайте най – напред с вашия лекар и инструктор по йога, който ще определи типа упражнения, които зависят от стадия на бременността ви. Ако изпитвате болка по време на упражненията преустановете незабавно вашите йога упражнения при бременност!

йога и бременност

Йогата при бременност трябва да се започне умерено и бавно – на първо място са релаксиращите и дихателни упражнения. Не бива да бъдете конкурентни по време на йога – постигане на хармонията се достига бавно и това, че друг е много по напред в изучаването на упражненията не бива да ви кара да се натоварвате и да го догоните в успехите му. Препоръчително е през първия триместър да се ограничите от всякакъв вид спорт и като цяло да щадите тялото си, защото този период се характеризира с най – честите загуби на бебета (спонтанни аборти). Когато бебето е укрепнало и здраво прикрепило се към вас, може спокойно да се заемете с физическата активност, която ще ви накара да поддържате баланса в тялото ви.

Какво е нужно за да практикувам йога при бременност?
За да практикувате йога не се нуждаете от специални екипи или обувки – важно е дрехите ви да са удобни, а вместо обувки може да сте боси или по чорапи.

Колко често може да практикувам йога?
Достатъчно е един или два пъти в седмицата да се отдадете на тези упражнения, като се опитате да се поберете в редовни аеробни движения, които засилват издръжливостта на тялото ви. Може да направите някои упражнения и пози, като част от ежедневието ви, а не да отделяте специално време за тях. В дните, когато се чувствате уморени или без настроение, заложете на интензивен отдих или на дихателните упражнения.

Забранени пози от йогата по време на бременност:
– Дихателни упражнения, които включват задържане на дъха или къси принудителни вдишвания.
– Трудни пози, които ви поставят под напрежение.
– Поза, при която трябва да лежите по корем.
– Пози с главата надолу.

Видове упражнения при йога и бременността?
Ако се чудите кой стил йога да изберете се консултирайте с инструктора по йога, който ще избере безопасен и подходящ за вас, като предварително го предупредите, че сте бременна и се уверите, че той има опит с бременни жени. Най – добрия вариант е да практикувате йога за начинаещи, където упражненията са нежни и не застрашават здравето ви. Ако здравословното ви състояние позволява, задължително се движете, защото спортът е здраве!

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 5 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Както оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу:

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 8 години сайта Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане, здраве за мама и бебе. Информацията е предоставена от достоверни медицински източници по разбираем начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 4 важни категории – "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца имаме над 1 милион потребителя посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

Кога Бебето Започва да Сяда

Предишна публикация

Фалшива Бременност

Следваща публикация

Comments

Comments are closed.