Прегледана и обновена на 06-12-2016

Какво причинява отоци на краката при бременност?
Появата на отоци на краката при бременност са предизвикани от повишеното налягане във вените на краката и от натискът на бебето върху големите вени в слабините. Задържане на течности в тялото също може да причини проблема. Отоците при бременните жени се срещат често. Около половината от всички бременни жени имат подуване на глезените им, особено в последните няколко месеца от бременността. Отоци при бременност може да се получат и на пръстите, лицето и долната част на гърба също. Набъбването на краката обикновено се влошава с напредването на деня, особено ако сте се движили много. Горещото време и преумората могат да направят появата на отоци на краката при бременност много неприятни. Вашите отоци на краката вероятно ще станат временно по–влошени в първите три или четири дни след раждането на бебето. Тъй като тялото ви се възстановява след раждането, всички допълнителни тъкани, кръвоносни съдове и течности, необходими по време на бременност, сега трябва да бъдат разтворени и изхвърлени от него.

отоци на краката при бременност

Как да предотвратя появата на отоци на краката при бременност?
Не е възможно да се предотврати развитието на някои отоци. Но вие може да им попречите да се влошат. Тежкото подуване може да направи краката ви болезнени, а кожата ви много нежна. Опитайте се да ядете балансирана храна, така че да имате контрол върху размера на теглото ви по време на бременността. Вашата диета трябва да включва малко количество протеини като месо, птици, яйца, боб и бобови култури на всяко хранене. Яжте най–малко 5 порции зеленчуци и плодове всеки ден. Имайте за цел да намалите колкото можете повече солта, захарта и мазнините  и пийте много вода, за да помогнете на бъбреците ви да филтрират излишната течност. Някои храни могат да помогнат за поддържане на добра бъбречна функция и да ви накарат да пишкате повече (естествени диуретици). Сред тях са целина, магданоз (в малки количества), ябълки и цитрусови плодове. Лукът и чесънът може да помогнат за подобряване на кръвообращението, което също да намали появилите се отоци на краката при бременност. Опитайте се да се избегне яденето на предварително опаковани, високо преработени храни, които съдържат много сол и други добавки, тъй като това може да влоши задържане на течности. Изберете храни богати на витамин С и Е. Добрите източници на витамин С включват: цитрусови плодове, зелени и червени чушки, пъпеши, картофи, домати, ягоди, зеле и броколи. Храни богати на витамин Е са: растителни масла (особено масло от царевица, соя и покълнало жито), слънчогледово семе, сладка царевица, кашу и бадеми, царевично масло. Пушенето може да допринесе за вашето подуване, което е още една добра причина да го откажете по време на бременност. Също така за справяне с появилите се отоци на краката при бременност, когато е възможно поставяйте краката си на табуретка или слагайте през нощта под ръцете и краката си  възглавници. Пийте по–малко напитки с кофеин – въпреки че кофеинът ви кара да посещавате тоалетната по малка нужда често и така да се елиминират излишните течности, той също води до дехидратация. Правете упражнения – те позволяват на вашата клетъчна система работи да действа при максимална ефективност.

Кои допълнителни терапии може да помогнат за облекчаване на така неприятните отоци на краката при бременност?
– Акупунктурата може да помогне. Теорията е, ч