202 ден от бременността

Вие сте в 28 седмица и 6 дни. Бебето ви днес:

Външният вид на вашето бебе е напълно оформен, но вътре в него все още има голяма активност, тъй като много от органите продължават да зреят. Дори след бременност се появява по-нататъшно развитие, особено на мозъка и белите дробове.

Болките в гърба не са неизбежна част от бременността: има много неща, които можете да направите, за да предотвратите и облекчите. Йога и други упражнения за стречинг са страхотни по време на бременност, тъй като те укрепват ключовите връзки и релаксират областите, които са стегнати и болезнени. Въпреки че може да изглежда по-лесно да си почивате, когато изпитвате болка (особено болка в гърба), и да  избягвате упражнения, леко разтягане и движение често намалява мускулния спазъм и подобрява функцията на гръбначния стълб, което води до по-малко болка. Упражненията също така повишават енергийните нива и допринасят за по-лесно раждане и следродилното възстановяване. Опитайте стречинг и техники за релаксация като първи мерки срещу болките в гърба.

Ако болката е тежка, помолете партньора ви да масажира района. Попитайте Вашия лекар дали можете спокойно да приемате болкоуспокояващи или ако акупунктурата може да помогне за облекчаване на болката. Ако областта се чувства възпалена и болезнена, опитайте да поставите студена опаковка върху засегнатата област за 5-10 минути няколко пъти на ден.

 

Фокусирай се върху тялото си:

Минимизиране на напрежението на гърба:

Растящият ви корем измества центъра на тежестта към предната част на тялото. Тъй като бебето разтяга коремните мускули, а хормоните на бременността омекотяват сухожилията, коремните ви мускули дават по-малко подкрепа на гръбначния стълб, което може да доведе до болки в гърба. Повдигането и огъването може да изостри болките в гърба, така че опитайте тези стратегии:

  • За да повдигнете нещо от пода, стойте близо до обекта с единия крак пред другия. Огънете коленете си, след това ги изправете, така че да използвате