Бременност

199 ден от бременността

Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в 28 седмица и 3 дни. Бебето ви днес:

Едно изображение би ви предложило първия изглед на отваряне на очите на бебето. Клепачите са се отделили и тъмната зеница може да се види. Няма истинско отражение на цвета на ултразвука, така че бялото на окото да се оцвети като клепачите и лицето. Веждите са всъщност сянка.  Подобно на много бременни жени, може да чувствате, че сте изчезнали зад корема си. За хората може да е трудно, а дори и за вас, да помните, че все още съществувате в роля, която е отделена от бременната жена или майка. Ако по време на бременността се чувствате много разочарован от това, помислете да направите нещо само за вас, може би малко да се поглезите или да организирате вечеря за двама, за да се почувствате отново специални.

Попитайте лекар:

Имате остра болка в долната част на гърба и краката. Какво причинява това?

Това звучи като ишиас, остра болка, която се движи по гърба и крака, когато седалищния нерв -най-дългият нерв в тялото-е в капан в една става в долната част на гърба. Това не е свързано с бременността, въпреки че може да се влоши по време на бременност. За болки в долната част на гърба, топли вани и топъл компрес може да помогне,  може да прибегнете и към нежен масаж от опитен практикуващ. Упражнения като йога или упражнения по аеробика може да помогне за укрепване на мускулите на гърба, но се консултирайте с вашия лекар, преди да се впуснат в нов режим на упражнения. Внимавайте за позата си  и носете удобни, поддържащи обувки. Ако имате ишиас, попитайте Вашия лекар, за да Ви насочи към физиотерапевт. Ще ви бъдат показани упражнения за облекчаване на болката и минимизиране на риска от повтарящ се дискомфорт.

Фокусирай се върху храненето:

Трябва да се яде много добър качествен протеин, за да се насърчи растежа на вашето бебе и да ви държи в добро здраве, така че се опитвайте да ядете яйца, сирене, постно месо, риба, бобови растения или зърна на всяко хранене. Добавете към това много плодове и зеленчуци, ядки, семена и някои нерафинирани въглехидрати.

Разбийте храната в план от 5 до 7 малки хранения и закуски всеки ден. Ако обикновено имате супа и сандвич за обяд, опитайте зеленчукова супа в средата на сутринта, и по-късно да си направите сандвич; приготвяйте си закуски като сурови зеленчуци, сирене, ядки и плодове през следобедите. Може би си хапнете купа с овесена каша  в ранна вечер, последвана от плодове по-късно. Няма “правила” за това кога трябва да се яде храна, така че яжте тези “мини-хранения” когато сте гладни. Докато получавате хранителните вещества, от които се нуждаете и не преяждате, можете да хапвате толкова често, колкото искате.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Както оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу:

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 8 години сайта Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане, здраве за мама и бебе. Информацията е предоставена от достоверни медицински източници по разбираем начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 4 важни категории – "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца над 960 хиляди потребители са посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

198 ден от бременността

Предишна публикация

200 ден от бременността

Следваща публикация