Бременност

173 ден от бременността

Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в 24 седмица и 5 дни. Бебето ви днес:

На този етап липсата на мазнини под кожата и необходимостта от бързо й разрастване може да направи вашето бебе да изглежда сякаш се нуждае от време, за да се нагоди в   собствената си кожа.

Някои ястия могат да бъдат последвани от неприятен пристъп на лошо храносмилане, но можете да предприемете стъпки, за да предотвратите и да се освободите от това.     Докато можете да се наслаждавате на храната си, може да плащате цената с лошо храносмилане. Хормонът на бременността прогестерон отпуска мускулите в целия храносмилателен тракт. Това забавя храносмилането и сфинктерите или пръстените на мускулите, на всеки край на стомаха стават по-малко ефективни. Това може да предизвика киселини и лошо храносмилане, тъй като киселинни сокове от стомаха изтичат обратно в хранопровода. Освен това, с напредването на бременността, растящото ви бебе смачква стомаха ви, така че да е него има по-малко място за храносмилане.

За да се облекчите храносмилането, яжте малко, често и бавно, не яжте късно през нощта и се откажете от мазните и пикантни храни.          Говорете с вашия лекар за всякакви естествени средства, които да пробвате,  включително ментов чай. Вместо да лежите на плоска повърхност, се подпрете с възглавници. Консултирайте се с фармацевт, преди да приемете добавки за киселини и храносмилане.

Естествените средства може да изглеждат безвредни, но като всеки билков препарат, дори консумацията на ментов чай, трябва да се обсъди с  лекар.

Помислете за газовете:

Напоследък имате много повече газове от обикновено. Дали бременността е виновна за това?

Да, бременността забавя храносмилателния тракт, което може да доведе до неприятно оригване, подуване на корема, оформяне на газове и неприятно усещане в стомаха. Симптомите могат да бъдат по-зле, след като ядете по-голямо количество хранене. За да намалите проблемите:

 

  • Стойте настрана от храни, които ви правят газове. За много жени, това може да включва зеле, боб и други храни, богати на фибри. Някои жени имат проблеми с големи количества млечни продукти.
  • Яжте по-малки порции храна по-често, отколкото няколко големи хранения.
  • Избягвайте да поглъщате въздух. Това означава, че не трябва да бързате, когато ядете, трябва да дъвчете всяка хапка и трябва да избягвате пиенето чрез сламки. Също така, пропуснете газираните напитки и дъвките.
  • Намалете приемането на мастни, пържени храни, които могат да допринесат за подуване на корема и дискомфорт.
  • Не приемайте никакви лекарства за лошо храносмилане без първо да се консултирате с вашия лекар.

Фокусирай се върху татковците:

Уреждане на отпуска по бащинство:

Въпреки че това е много по-рядко срещано от платения отпуск по майчинство, имате право на отпуск по бащинство в рамките на 14 дни след раждането на детето. Говорете с отдела по човешки ресурси сега, за да разберете правата си и дали вашата компания предлага допълнителни предимства. За да увеличите максимално времето, което можете да почивате, след като бебето се роди, разберете колко почивка ви е останали и помислете за спестяване на дни. Можете също да излезете в неплатен отпуск, ако го искате и можете да се справите финансово.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Както оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу:

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 8 години сайта Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане, здраве за мама и бебе. Информацията е предоставена от достоверни медицински източници по разбираем начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 4 важни категории – "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца над 960 хиляди потребители са посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

172 ден от бременността

Предишна публикация

174 ден от бременността

Следваща публикация