Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в 24 седмица и 5 дни. Бебето ви днес:

На този етап липсата на мазнини под кожата и необходимостта от бързо й разрастване може да направи вашето бебе да изглежда сякаш се нуждае от време, за да се нагоди в   собствената си кожа.

Някои ястия могат да бъдат последвани от неприятен пристъп на лошо храносмилане, но можете да предприемете стъпки, за да предотвратите и да се освободите от това.     Докато можете да се наслаждавате на храната си, може да плащате цената с лошо храносмилане. Хормонът на бременността прогестерон отпуска мускулите в целия храносмилателен тракт. Това забавя храносмилането и сфинктерите или пръстените на мускулите, на всеки край на стомаха стават по-малко ефективни. Това може да предизвика киселини и лошо храносмилане, тъй като киселинни сокове от стомаха изтичат обратно в хранопровода. Освен това, с напредването на бременността, растящото ви бебе смачква стомаха ви, така че да е него има по-малко място за храносмилане.

За да се облекчите храносмилането, яжте малко, често и бавно, не яжте късно през нощта и се откажете от мазните и пикантни храни.          Говорете с вашия лекар за всякакви естествени средства, които да пробвате,  включително ментов чай. Вместо да лежите на плоска повърхност, се подпрете с възглавници. Консултирайте се с фармацевт, преди да приемете добавки за киселини и храносмилане.

Естествените средства може да изглеждат безвредни, но като всеки билков препарат, дори консумацията на ментов чай, трябва да се обсъди с  лекар.

Помислете за газовете:

Напоследък имате много повече газове от обикновено. Дали бременността е виновна за това?

Да, бременността забавя храносмилателния тракт, което може да доведе до неприятно оригване, подуване на корема, оформяне на газове и неприятно усещане в стомаха. Симптомите могат да бъдат по-зле, след като ядете по-голямо количество хранене. За да намалите проблемите:

 

  • Стойте настрана от храни, които ви правят газове. За много жени, това може да включва зеле, боб и други храни, богати на фибри. Някои жени имат проблеми с големи количества млечни продукти.
  • Яжте по-малки порции храна по-често, отколкото няколко големи хранения.
  • Избягвайте да поглъщате въздух. Това означава, че не трябва да бързате, когато ядете, трябва да дъвчете всяка хапка и трябва да избягвате пиенето чрез сламки. Също така, пропуснете газираните напитки и дъвките.
  • Намалете приемането на мастни, пържени храни, които могат да допринесат за подуване на корема и дискомфорт.
  • Не приемайте никакви лекарства за лошо храносмилане без първо да се консултирате с вашия лекар.

Фокусирай се върху татковците:

Уреждане на отпуска по бащинство:

Въпреки че това е много по-рядко срещано от платения отпуск по майчинство, имате право на отпуск по бащинство в рамките на 14 дни след раждането на детето. Говорете с отдела по човешки ресурси сега, за да разберете правата си и дали вашата компания предлага допълнителни предимства. За да увеличите максимално времето, което можете да почивате, след като бебето се роди, разберете колко почивка ви е останали и помислете за спестяване на дни. Можете също да излезете в неплатен отпуск, ако го искате и можете да се справите финансово.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Оценихте тази публикация за полезна...

Следвай