Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в 24 седмица и 4 дни. Бебето ви днес:

Най-често едно 3D сканиране показва смученето на палеца на бебето. Естествен механизъм за регулиране на температурата в матката означава, че вашето бебе никога не е на студено. Температурата в матката е между една трета и половин градуса по-висока от вашата. Тъй като температурата на тялото ви е толкова строго контролирана, бебето ви никога не остава на студено. То е започнало да натрупва специална форма на кафява мазнина около врата, гърдите и гърба. След раждането, метаболизмът на тази мазнина произвежда, както енергия, така и топлина. В матката обаче бебето не може да използва тази мазнина, за да повиши температурата си. Контролът на температурата се случва, когато топлината се губи от кожата на бебето в околоплодната течност през стената на матката и след това в тъканите на тялото. Регулирането на температурата обаче се постига предимно чрез притока на кръв към плацентата. Голямата повърхност на плацентата й позволява да действа като топлообмен, като поддържа температурата на кръвта, оставяйки бебето в пъпната артерия постоянна с тази на окислената кръв, която се връща към бебето през пъпната вена.

След раждането бебетата бързо губи топлина. То все още не може да трепери и не може да поддържа стабилна температурата си, така че се охлажда бързо, ако не е обвито на топло или не го държите кожа до кожа малко след раждането.

Разумна лека закуска:

В допълнение към храненето по три пъти на ден, може да откриете, че трябва да се похапвате по малко през целия ден. Няма нищо лошо в това стига да избирате правилните храни и да не се стига до консумация  на бисквитите и чиповете през цялото време. Тези изкусителни храни могат да задоволят глада, но липсата на хранителни вещества и празни калории няма да ви послужи за никаква реална цел. Здравословната закуска може да се постигне с малко планиране, преди да отидете на пазар:

  • Сушените плодове трябва да бъдат включени във вашата закуска, тъй като те лесно могат да се съхраняват и пренасят. Насладете се на голямо разнообразие от сушени плодове, тъй като колкото по-разнообразни храни консумирате, толкова по-вероятно е да се получите всички хранителни вещества, които са ви необходими. Опитайте сушени кайсии, стафиди, червени боровинки, череши и праскови.
  • Леко осолените смесени ядки ще задоволят всеки глад по здравословен начин.
  • Избирайте солени, овесени ядки или бисквити, а не чипс.
  • Пресните плодове са удобна и богата на хранителни вещества закуска. Винаги носете едно или две парчета със себе си, когато сте навън и направете плодови салати, които можете да съхранявате в хладилника. Дръжте замразени плодове под ръка, и заедно с малко ванилово кисело мляко, можете да си направите смути за нула време.
  • Замразеното кисело мляко и нискомасленият сладолед правят добри закуски и десерти. Запасете се с различни нискомаслени марки кисело мляко.
  • Винаги приемайте здравословна закуска, когато ще излизате от къщата.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!