Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в 17та седмица: Бебето ви днес:

Всяка част от вашето бебе има засилено кръвоснабдяване, което носи хранителни вещества за растежа му. Кръвоносните съдове са лесно видими на ехографско сканиране, защото кожата все още е доста прозрачна, с малко мазнини, но се депозирани под кожата. Докато енергийните ви нива са в пик, може да се възползвате от възможността да похапвате, но изберете храната си разумно. Да бъдете бременна не трябва да изключва възможността да се храните разумно и безопасно. Може обаче да се наложи да попитате какво е по-специално за похапване, за да избегнете консумирането на храни, които не се препоръчват по време на бременност като меки сирена, миди и сурови яйца.

Не се страхувайте да задавате въпроси за това какво точно има в ястието и винаги да искайте месото и рибата ви да се приготвят добре, за да се избегне всякакво възможно замърсяване. Проверете дали всички сирена и млечни продукти, включително кисело мляко, включени в рецептите, са пастьоризирани. Може да откриете, че мазните храни разстроиват стомаха ви  и могат да причинят киселини, и ако е така, се придържайте към храни, които са били на скара или на пара, а не пържени.

По-силни нокти

Вашите нокти вероятно ще бъдат по-силни и по-здрави от всякога, поради хормоналните промени, които се появяват по време на бременност. Тъй като ноктите ви са в добро състояние, можете просто да ги поддържате и те ще изглеждат добре дори и без лак за нокти. Ако решите да имате маникюр, уверете се, че той се извършва в добре вентилирана стая. Избягвайте използването на лакове за нокти, които съдържат дибутилфталат (DBP), съставка, която е свързана с вродени дефекти при животните.

Попитайте диетолог:

Вие сте вегетарианец, но продължавате да се тъпчете с месо. Това нормално ли е?

Когато сте бременна, е обичайно за тялото ви да жадува за неща, които могат да липсват в диетата ви. Може да копнеете за месо, защото сте с ниско съдържание на желязо или протеин, например и двете от които са необходими в по-големи количества по време на бременност.

 

Когато сте бременна, е особено важно да се гарантира, че получавате хранителните вещества, от които се нуждаете. Ако не ядете месо, можете да получите желязо от пълнозърнести зърнени храни и брашна,  зелени зеленчуци, меласа, бобови растения като леща и боб, и сушени плодове като стафиди и кайсии.  Помага да пиете и чаша портокалов сок или друга напитка или да ядете храна с високо съдържание на витамин С като чушки и други цитрусови плодове, тъй като това насърчава усвояването на желязо. Протеинът също е от решаващо значение за развитието на вашето бебе. Бобовите растения, пълнозърнестите храни, ядките, семената, яйцата и млечни продукти съдържат добри количества протеин. Опитайте да добавяте малко киноа към вашата диета. Киноата е чудесна алтернатива на ориза и е един от малкото растителни източници на протеин, който съдържа всички незаменими аминокиселини. Също така е с високо на омега масла, които ще насърчат развитието на нервната система и мозъка на вашето бебе.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу (започнете с вашия E-mail):

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 9 години Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане. Информацията е предоставена от медицински източници по разбираем от нас начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 5 важни категории – "Калкулатори", "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца над 880 хиляди потребители са посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

118 ден от бременността

Previous article

120 ден от бременността

Next article