Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в 15 седмица  и 1 ден.  Бебето ви днес:

При едно изкуствено оцветено ултразвуково сканиране на бебето в матката, гръбнакът се показва особено ясно.

Коремът ви може да се вижда ясно от тази 16 гестационна седмица от бременността и ще се изумите колко бързо расте.

На този етап може вместо да направите малко по-голяма талия, да развиете “бум ” и да започнете да изглеждате бременна. Може да започнете да забелязвате, че очите на хората са привлечени към корема ви. Ако предпочитате да запазите бременността си в някои по-тесни кръгове – например на работно облекло- носете по-широки дрехи.

Докато някои жени имат спретнати малки кореми, разположени повече отпред, други имат доста  по-големи. Размерът и формата при вас ще бъдат индивидуални за вас, така че се опитайте да не сравнявате.  Ако не сте си купили дрехи за бременни, може да е време да пазарувате за някакви по-адаптивни дрехи. Коремът ви може да не е очевиден за другите, когато носите широки дрехи, но в плътно прилепнали ще бъде доста забележимо. Въпреки че вашата форма се променя постепенно, някои жени смятат, че корема им става по-голям с по-бързи темпове за няколко седмици.

Всъщност

Свързването между бебето близнаци се случва много преди децата да се родят. Напреднала видео технология е заснела специалната връзка между близнаците в матката. Те са били видяни да си взаимодействат и дори да се хващат помежду си за ръце.

Попитайте диетолог:

Събуждате се гладни през нощта- какво да правите?

Нормално е да се храня през нощта по време на бременност, но  е досадно, особено ако вече имате трудности при спането. Опитайте се да осуетите нощния глад като похапвате на правилните храни, преди да си легнете:

  • Яйца, мляко и следователно сирене и кисело мляко и туршия са добри източници на аминокиселината триптофан, което насърчава организма да произвежда витамин Б или ниацин. Това помага за производството на серотонин, мозъчен химикал, който има успокояващ ефект над съня.
  • Яжте въглехидрати с бавно освобождаване като пълнозърнести или макаронени изделия. Така например половин сандвич със сирене или пуешко, малко количество пълнозърнести макаронени изделия с малко сирене или купа с висококачествена пълнозърнест закуска с топло мляко и мед, ще ви засити като същевременно ви помага да спите по-добре.
  • Шепа ядки и семена или едно обикновено кисело мляко с мед и плодове, са с високо съдържание на протеини и ще спрат стомахът ви да огладнее.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу (започнете с вашия E-mail):

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 9 години Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане. Информацията е предоставена от медицински източници по разбираем от нас начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 5 важни категории – "Калкулатори", "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца над 880 хиляди потребители са посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

105 ден от бременността

Previous article

107 ден от бременността

Next article