Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в 18 седмица и 2 дни. Бебето ви днес:

Звукът на бързо движещия се сърдечен мускул на вашето бебе може да бъде открит с помощта на просто преносимо устройство за слушане – честотата на промяната, която произвежда се превръща в звук, който е лесен да бъде чут от вас и вашия лекар.

 

Въпреки че все още няма да го почувствате, бебето ви може да започне да хълца на този етап от развитието си. Точно както вашето, хълцането му е кратко, силно, резко свиване на диафрагмата му, което ще продължи по-малко от секунда. Хълцането като интензитет  често се следва последователно един след друг и често то е последвано от леки движения на крайниците. Никой не е сигурен защо бебетата хълцат. Може би това се дължи на незрялостта на нервите, които са в диафрагмата, или поради  малкия размер на стомаха на бебето ви.

 

Ушите и очите на бебето ви сега са в последната си позиция на лицето му. Ушите са се изместили от челюстта и очите са се преместили от страната на главата, за да лежат по-близо една до друга, гледайки напред. Очите се движат под клепачите, но все още не са координирани. Бебето ще ги отвори около 26 гестационна седмица.

Вашето бебе изглежда с все по-човешки вид и напълно оформени с всеки изминал ден, с добре развити черти на лицето и крайниците.

Фокусирай се върху храненето си:

  • Не всички мазнини са лоши:

Много видове  мазнини са здравословни и трябва да се консумира като част от една здравословна диета. Ключът е да изберете здравословните мазнини. Например ненаситените мазнини като тези в зехтина, рапичното масло, ядките и авокадото, са добри за вас и вашето бебе.

Наситените мазнини като тези, които се срещат в маслото и пълномасленото мляко и транс мазнините (химически променени растителни масла), които се срещат в много преработени храни, следва да бъдат сведени до минимум. Заменете лошите мазнини с добри мазнини във вашата диета:

Когато правите сос за салата или в готвенето, изберете зехтин или рапица. Салатните сосове, които са закупени от магазина, често са с високо съдържание на наситени мазнини.

Яжте ядки и авокадо, които са пълни със здравословни мазнини.

Яжте бяло месо, тъй като  то е с по-ниско ниво на наситени мазнини от червеното месо.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим тази статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу ( *Важно започнете съобщението с вашия E-mail):