Прегледана и обновена на 29-10-2020

Вие сте в  16 седмица и 3 дни. Бебето ви днес:

Едно 3D сканиране може да покаже различни гледни точки на главата на бебето, но обикновено лицето не може да се види.  Докато сте бременна,  е още по-важно да се намерят начини за облекчаване на стреса и за  запазване на всички притеснения в перспектива. Може да сте бременна и щастлива, но животът продължава: може да работите на пълен работен ден, както и да работите у дома, избягвайте напрежението, а във времена, когато се чувствате уморени и не можете да се справите, потърсете помощ и почивайте, колкото можете повече. И разбира се вие  все още ще се борите с пощурелите хормони за бременността, които могат да причинят някои емоционални възходи и спадове.

Подобно на много жени, може да се подчертае, че големите промени, които ще се случат  тревогите за фактори като финанси, дали ще бъдете добра майка и как връзката ви ще се промени. Важно е да се грижите за перспективата и да поддържате емоционален баланс, защото стресът не е добър за вашето здраве или за това на вашето бебе. Намерете начини да се разсейвате, както и да говорите с другите – партньор, приятели и лекар – за всякакви притеснения.

Облекчаване на стреса:

Научете се да разпознавате признаците, че сте стресирани: може да почувствате пулсира или да имате повишаване на телесната температура. Когато знаете, че сте стресирани, действайте.

  • Идентифицирайте причината и се опитайте да промените в перспектива. Отпуснете се като дишате дълбоко и отпускате мускулите си. Представете си, че издухвате стреса докато издишвате.
  • Бъдете заети – понякога твърде много свободно време – може да доведе до това да мислите, може да ви накара да сте по-стресирани.
  • Плувайте: това е много успокояващо и фантастично средство да останете във форма.
  • Отделете време, за да се отпуснете, особено ако имате много неща на ум или жонглирате с много неща. Гледайте телевизия, четете книга или мислете за растящото си бебе.
  • Говорете с вашия партньор или близък приятел. Ако се притеснявате за някой аспект от вашето здраве или как се развива вашето бебе, потърсете успокоение от вашия лекар.
  • Ако работата е проблем, бъдете честни с шефа си или отдел човешки ресурси и те могат да помогнат. Най-важната ви работа в момента е да мислите и да се грижите за разтящото ви бебе.

Всъщност

Стресът на майката може да се предаде на плода. Нивото на хормона на стреса кортизол в амниотичната течност съвпада с този в кръвта на майката. Смята, че кортизолът  може да се отрази неблагоприятно на развитието на плода.

До колко полезна беше за вас, тази публикация?

Кликнете върху сърцата, за да я оцените!

Рейтинг 0 от 5

Засега няма гласове! Бъдете първият, като оцените тази публикация.

Благодарим Ви! Оценихте тази публикация за полезна...

Следвайте ни в социалните медии!

Съжаляваме, че тази публикация не беше полезна за вас!

Нека подобрим този статия!

Кажете ни как можем да подобрим този пост? Изпратете ни Вашето мнение чрез формата по долу (започнете с вашия E-mail):

Здравната информация на този сайт е прегледана и обновена от редакционния екип на Bremennost.bg (Бременност.бг) и се основава на рецензирани медицински книги и високо уважавани световни здравни организации и институции, включително ACOG (Американски колеж по акушер-гинеколози), CDC (Центрове за контрол и профилактика на заболяванията), AAP (Американска академия по педиатрия), NIH (Национални здравни институти) и други медицински източници.
Bremennost bg
Повече от 9 години Bremennost.bg предоставя специализирана медицинска информация за забременяване, бременност и раждане. Информацията е предоставена от медицински източници по разбираем от нас начин. В зависимост в кои етап от вашия живот се намирате, здравната информация е сортирана в 5 важни категории – "Калкулатори", "Забременяване", "Бременност", "Раждане", "Мама и Бебе". По данни на Google Analytics за последните 12 месеца над 880 хиляди потребители са посетили Bremennost.bg (Бременност.бг).

114 ден от бременността

Previous article

116 ден от бременността

Next article