Упражнения за Отпускане на Тялото при Бременност

По време на бременността често бременните жени се чувстват уморени и тяхното тяло не е в кондиция. Има някои много лесни упражнения за отпускане на тялото при бременност.

Според една теория (с доста привърженици, но като всяка теория има разбира се и хора които я отхвърлят), колкото по–отпуснато е вашето тяло през време на родовия процес, толкова по–вероятно е матката да се контрахира безпрепятствено по време на раждането (като по този начин раждането ще бъде по–кратко, по–малко изморително и по–безболезнено за бъдещата майка).

упражнения за отпускане на тялото при бременностПравилата които трябва да спазвате при различните видове упражнения за отпускане на тялото при бременност и по–конкретно в края на бременността са много прости. Първото нещо което трябва да спазите е да носите удобни, свободно падащи дрехи. След като сте си облекли най–широките и удобни дрехи се облегнете в удобен стол или на леглото (по добрият вариант), като поставите няколко възглавници под главата си. Отпуснете се колкото е възможно по–добре, като дишате бавно и дълбоко. Тук може да вдишвате през носа и издишвате през устата. След това започнете да стягате даден мускул, след което го отпускайте, повтаряйте това няколко пъти. Когато приключите с тази серия упражнения, тялото ви трябва да се чувства отпуснато, тонизирано и свободно като „парцалена кукла“.

Ето и някои стъпки за това как да стягате или по–точно кои различни групи мускули да стягате по време на вашето практикуване на упражненията за отпускане на тялото при бременност:
1. Опънете пръстите на краката в продължение на няколко секунди. Поемете дълбоко въздух и след това издишайте като се отпускате (свиване и отпускане, леко разтърсване на частите на тялото). След това преминете към следващия мускул, но трябва да сте сигурна, че след приключване на упражнението, мускулът, който сте тренирали е релаксирал.
2. Стегнете ходилата си
3. Извийте прасците на краката
4. Стегнете бедрата си
5. Стегнете седалищните си мускули
6. Свийте мускулите на матката и дебелото черво
7. „Глътнете“ навътре стомаха си
8. Стегнете гръбнака си
9. Свийте ръцете в юмрук
10. Стегнете ръцете от лактите до китките
11. Стегнете предмишницата
12. Стегнете вдлъбнатината под лакътя
13. Свийте раменете си
14. Стегнете мускулите на шията
15. Стиснете челюстта
16. Смръщете челото си

След тези упражнения за отпускане на тялото трябва да се отпуснете да дишате бавно и дълбоко, като постепенно ще трябва да нормализирате дишането до нормално. Сега цялото ви тяло ще се чувства приятно отпуснато, тежко и като че ли безволево. Много жени след това дори заспиват и спят като малки бебета. Познанието как да отпускате тялото си ще се окаже особено полезно при посрещане на напрежението, което се създава от контракциите при раждането.
Разбира се има много курсове за бременни жени където може да усвоите доста повече упражнения за отпускане и тонизиране на вашите мускули, за релаксация и разбира се правилните начини за дишане по време на упражненията.

Преди да правите каквито и да било упражнения за отпускане на тялото при бременност се консултирайте с вашият лекар. Методите и техниките които упражнявате върху вашето тяло трябва да са съобразени с вашето здравословно състояние.

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Бременност

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---