Йога и Бременност

Интересни препоръки при практикуването на йога и наличието на бременност
Това, че сте бременна не означава в никакъв случай, че сте болна, или че не трябва да се движите. Напротив, точно в този период физическата активност е препоръчителна и желателна. Разбира се, спортуването не може да бъде такова, както като сте в нормално състояние – важно е да се движите в по – умерени дози.

Най – благоприятни за вас и вашето бебе са дихателните упражнения и различните видове йога. Тя се фокусира върху баланса между тялото, ума и дишането, като този баланс се създава чрез медитация, отдих, физически упражнения и пози, и упражнения за дишане. Има форми на йогата, които да отговарят на всяко ниво от бременността ви, като в същото време е безопасна.

Задавате си въпроса дали можете да започнете да практикувате йога, когато сте бременна, въпреки че досега не сте я практикували?
Отговорът е, че бременността е идеален период да започнете да тренирате йога. Имайте предвид, че позите за начинаещи са по – прости, отколкото повечето хора си представят, а дори може да се запишете на курс, където може да практикувате йога с други бременни и бъдещи майки. Преди да започнете се консултирайте най – напред с вашия лекар и инструктор по йога, който ще определи типа упражнения, които зависят от стадия на бременността ви. Ако изпитвате болка по време на упражненията преустановете незабавно вашите йога упражнения при бременност!

йога и бременностЙогата при бременност трябва да се започне умерено и бавно – на първо място са релаксиращите и дихателни упражнения. Не бива да бъдете конкурентни по време на йога – постигане на хармонията се достига бавно и това, че друг е много по напред в изучаването на упражненията не бива да ви кара да се натоварвате и да го догоните в успехите му. Препоръчително е през първия триместър да се ограничите от всякакъв вид спорт и като цяло да щадите тялото си, защото този период се характеризира с най – честите загуби на бебета (спонтанни аборти). Когато бебето е укрепнало и здраво прикрепило се към вас, може спокойно да се заемете с физическата активност, която ще ви накара да поддържате баланса в тялото ви.

Какво е нужно за да практикувам йога при бременност?
За да практикувате йога не се нуждаете от специални екипи или обувки – важно е дрехите ви да са удобни, а вместо обувки може да сте боси или по чорапи.

Колко често може да практикувам йога?
Достатъчно е един или два пъти в седмицата да се отдадете на тези упражнения, като се опитате да се поберете в редовни аеробни движения, които засилват издръжливостта на тялото ви. Може да направите някои упражнения и пози, като част от ежедневието ви, а не да отделяте специално време за тях. В дните, когато се чувствате уморени или без настроение, заложете на интензивен отдих или на дихателните упражнения.

Забранени пози от йогата по време на бременност:
– Дихателни упражнения, които включват задържане на дъха или къси принудителни вдишвания.
– Трудни пози, които ви поставят под напрежение.
– Поза, при която трябва да лежите по корем.
– Пози с главата надолу.

Видове упражнения при йога и бременността?
Ако се чудите кой стил йога да изберете се консултирайте с инструктора по йога, който ще избере безопасен и подходящ за вас, като предварително го предупредите, че сте бременна и се уверите, че той има опит с бременни жени. Най – добрия вариант е да практикувате йога за начинаещи, където упражненията са нежни и не застрашават здравето ви. Ако здравословното ви състояние позволява, задължително се движете, защото спортът е здраве!

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Бременност

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---