Витамини за Забременяване

10 минерали и витамини за забременяване!
Преди да планира бременност – е необходимо всяка жена да обърне по–специално внимание на своето здраве. Едната полезна стъпка е прием на хранителни добавки, които да увеличат плодовитостта и шансовете за забременяване. Най–лесно е да се консултирате с вашия лекар и да разберете какви са специфичните нужди на тялото ви. Повечето добавки са специфичен комплекс от витамини и минерали, които могат не само да подобрят шансовете ви за забременяване на бебе, но също така и ще гарантират една здрава и спокойна бременност след това. Разбира се вие не трябва приемате тези витамини като заместител на пълноценното здравословно хранене, което е от първостепенно значение, ако планирате забременяване. Ние ще ви изброим 10 пренатални витамина, за които е доказано, че увеличават шанса за забременяване и допринасят за раждането на едно здраво бебе.

витамини за забременяване1. Фолиева киселина
Тя е сред най–добрите витамини за забременяване и по време на цялата бременност. Как действат този витамин? Фолиевата киселина помага за предотвратяване появата на дефекти на невралната тръба на плода. Тези дефекти предизвикват сериозни нарушения, които засягат гръбначния стълб на бебето и дори мозъка му. Препоръчваната доза от фолиева киселина, която да приемат жените е от 400 до 800 милиграма. Обикновено в повечето витамини има доза от 400 милиграма. Виж подробности в Фолиева Киселина.

2. Желязо
Около 30 милиграма желязо, взимани преди бременността ще ви помогнат да извървите един дълъг път в зареждането на депата във вашия организъм, което ще осигури правилното развитие и растеж на бебето. Приемът на желязо също ще помогне за предотвратяване на анемия при вас и вашето дете. Анемията е състояние, при което здравите червени кръвни клетки в кръвта са с доста намален брой. Само не забравяйте да направите бърза консултация с вашия лекар преди да приемате каквото и да било.

3. Калций и витамин D
Калций и витамин D са също важни витамини за забременяване. Доказали се като витамини които трябва да се вземат, когато се опитвате да заченете дете. Те също така са много необходими през третия триместър на бременността ви, когато укрепват костите на бебето ви.

4. Магнезий
Хранителните добавки, които съдържат най–малко 400 mg магнезий ще помогнат за подобряването на вашата плодовитост. Също така този витамин ще допринесе за правилното развитието на костите на вашето бебе. При майката – някои от ползите от приемането на магнезий  ежедневно е,  че той намалява мускулни болки и крампите, подобрява енергията и осигурява спокойствие.

5. Витамин В6
Вашият лекар може да препоръча също прием на витамин В6 като един от най–важните витамини за забременяване. Този витамин през бременността помага за развитието на мозъка на бебето. Точно както магнезият –  витамин В6 ще повиши вашата енергия и ще се погрижи за приповдигнатото ви настроение. На бременните или планиращи бременност – се препоръчва да приемат по 2 мг В6 или направо пренатални витамин, които съдържат В комплекс.

6. Витамин E
На 6–то място, но не и по важност, защото витамин Е е един от важните витамини за забременяване. Изследванията показват, че този витамин е не само мощен антиоксидант, но и помага за правилното узряване на яйцеклетките. Можете да си набавите вашата дневна доза от него чрез естествени източници като авокадо, масло от пшенични зародиши, сладки картофи, листни зеленчуци, пълнозърнести храни и ядки като бадеми. Това е един от витамините, които категорично помагат в опитите за зачеване.

7. Цинк
Този съществен микроелемент помага за предотвратяване на ранните аборти. Той е също толкова важен и за мъжката плодовитост, тъй като повишава подвижността на сперматозоидите и цялостното качество на спермата. Естествено се открива в стридите, рибата, месото и яйцата. Цинкът може да се консумира в доза от 15 милиграма на ден. Виж повече в специализиран пост – Цинк.

8. Омега–3 мастни киселини
Тези хранителни вещества не се произвеждат естествено в нашите тела, но може да помогнат на яйчниковите фоликули при освобождаването на зрелите яйца, увеличаването на притока на кръв към матката и регулирането на хормоните. Проучванията също така показват, че те помагат за развитието на мозъка на фетуса. Ленените семена, орехите и рибата като сьомга, скумрия, треска, аншоа, херинга и т.н са богат източник на омега–3.

9. Мед
Продължителният и редовен прием на цинк може да доведе до недостиг на мед. Следователно трябва да се стараете да приемате по 2 милиграма мед дневно, което може да помогне за доброто състояние на косата, ноктите и кожата на майката и бебето.

10. Коензим Q10
Коензимът попада при важните витамини за забременяване. Установено е, че този витамин е отговорен за подобряването на качеството на яйцеклетките, като по този начин се подобрява плодовитостта и шансовете за зачеване особено при по–възрастни двойки. Коензимът може да бъде естествено открит в рибата и месото, по специално в сърцето и бъбреците.

Тези пренатални витамини са от голяма полза за вашето бебе и вие. Въпреки че е важно да се поддържа една добре балансирана диета, ако планирате да забременеете, то пренаталните витамини са един добър начин да се запълнят пропуските в тялото ви, ако има такива. Разбира се е наложително да помните, че тези добавки трябва да бъдат приемани само след задълбочена консултация с лекар. Разумният прием на витамини за забременяване, през бременността и след раждането, особено по време на кърменето, ще гарантират доброто здраве правилното развитие не само на майката, но и на бебето.

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Забременяване

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---