Витамини за Бременни

Видове Витамини за Бременни, какво трябва да знаем за тях и как да ги набавяме
Витамините за бременни са важна част от балансираното храненето по време на бременността. През самата бременност целият организъм на жената работи на по–високи обороти, но приемът на достатъчно количество витамини е така важен не само за майката, а и за самото дете, защото тези натрупани витамини ще са му нужни през първите седмици на неговия живот. Можете да получите най–много витамини чрез здравословна диета, която включва: плодове, зеленчуци, пълнозърнест хляб и макаронени изделия, млечните продукти, боб, Крехки червени меса, домашни птици, риба. витамини за бременниТрудно за някои хора е да приемат достатъчно витамини и минерали в хранителния си режим по време на бременност. Затова при тях може да се наложи да приемат витамини за бременни. Тези витамини за бременни са със специално подбрани точни количества които ще са необходими точно през периода на бременността (посъветвайте се с вашия лекар относно какви витамини при бременност да взимате и дали това е необходимо).  Жените които правят опити да забременеят също трябва да вземат ежедневно мултивитамини, съдържащи около 400 микрограма фолиева киселина, която спомага за предотвратяване на вродени дефекти до 70% у детето. У нас се намират по аптеките много добри пренатални витамини за бременни

Ето и кои витамини за бременни, са най–много нужни, и съответно храните, които ще ви ги набавят:   

  • Витамин А – или наричан още витамин на растежа, изключително важен за зрението и растежа на кожата (по време на бременност кожата се разширява значително)
    Храни богати на Витамин А:  млякото и млечните продукти, маслото и най–вече в рибеното масло, в черния дроб (агнешки, телешки и др.) и в зеленчуци като: магданоз, зеле, спанак, маруля, моркови, домати.
  • Витамини за бременни от групата В – Витамините от тази група също са полезни за растежа на детето. Възможно е недостигът от такива витамини да предизвика различни смущения у бъдещата майка: невралгии, гърчове. Установено е, че като се предпишат витамини от група В, тези смущения обикновено намаляват.
    – Храни богати на Витамин В комплекс:  зърнените храни, сухите зеленчуци, житният зародиш. Нека припомним по този повод, че типовият хляб също е много богат на витамин В.
  • Фолиевата киселина е едина от хранителните вещества, включени в повечето пренатални витамини. Фолиевата киселина е позната и като витамин B9 които помага за предотвратяване на вродени дефекти на мозъка и гръбначния мозък. Той може да предпази бременната жена срещу рак и инсулт. Бременните жени трябва да получи 600 мг фолиева киселина всеки ден от храна и хранителни добавки. Най пренатални витамини съдържат 600–1,000 микрограма фолиева киселина.
    – Храни богати на Фолиева Киселина: Най–често се среща в зелените зеленчуци като: грах, магданоз, спанак, маруля и броколи. Има я и в черния дроб, меките сирена, хляба, цитрусовите плодове, пшеничния зародиш и овесените ядки.
  • Витамин C (аскорбинова киселина) е най–ценният витамин за бременни  и  не само. Витамин С е необходим за растежа и възстановяването на тъканите във всички части на тялото. Витамин С е един от многото антиоксиданти (антиоксидантите са хранителни вещества, които блокират някои от вредните щети, причинени от свободните радикали)
    Храни богати на Витамин С:  Той се среща в плодовете и зеленчуците, по–специално: лимони, портокали, грейпфрути, домати, боровинки, ягоди; също в магданоза, зелето и червените пиперки.
  • Витамин D е също от голямо значение за имунната система и какви витамини за бременни да взимаме, защото той е необходим за усвояването на калция и фосфора в кръвта. Обикновените храни съдържат много малки количества витамин Д. Организмът обикновено сам го изработва под влияние на ултравиолетовите (слънчевите) лъчи. Затова най–доброто лекарство против липсата на витамин Д са чистият въздух и слънцето. Ако лекарят смята за необходимо, ще ви предпише лекарства, съдържащи витамин D. Липсата на витамин Д може да навреди, но и прекаленото количество (което може да се получи само ако взимате витамин Д под форма на лекарства) може да бъде еднакво вредно: спазвайте внимателно лекарските предписания. Повече за липсата на витамин Д, може да прочетете в специализираната статия Липса на Витамин Д.
    Храни богати на Витамин Д: яйцата, рибеното масло и черния дроб.
  • Витамин Е е важен антиоксидант, които доставя до клетките кислород и участва в растежа им.
    Храни богати на Витамин Е: съдържа се в марулята, ориза и житните зърна, в яйчения жълтък и в черния дроб.
  • Витамин К има кръвоспиращо и съсирващо действие. При жените той намалява вътрешното кръвотечение и същевременно намалява менструалното течение.
    – Храни богати на Витамин К: зелените салати, бялото зеле, спанака. При него не се среща случаи на недостатъчност.

Освен всички витамини за бременни, са нужни и много минерали за бременни едни от най–важните са:

  • Калций – приемането на калций по време на бременността може да предотврати загубата на костна плътност у бъдещата майка, поради това че зародишът използва калций при растежа на костите. Калцият също помага на нервната, мускулната и кръвоносната система.
    Храни богати на Калций: всички млечни продукти – суроватката, мляко, кашкавалът,козето сирене , зелени зеленчуци, ядки, сушени плодове.
  • Желязо – помага за транспортирането на кислорода в кръвта на майката и бебето. Желязото е важно защото помага на мускулите в майката и самото бебе да се развива. Желязото може да намали риска от преждевременно раждане и ниско тегло при раждане.
    Храни богати на Желязо: месото, яйцата, черен дроб, леща, боб, соята, хляб, цвекло, магданоз, спанак и др.
Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Бременност, Здраве

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---