Бременност

Упражнения на Кегел за Бременни

Обновена: 18-09-2018

Избутването на вашето бебе през таза навън по време на раждането е трудно не само за вас, но и за тазовите ви мускули – които трябва да се разширят до невъобразими размери. Така че дори никога да не сте мислели за тях –  ще трябва да обърнете внимание на мускулите на таза по време и след бременност. Те не само играят важна роля при раждането, но и възпират спонтанното изпускане на урината, когато кашляте или се смеете. За щастие, има едни упражнения, за които експертите са единодушни, че могат да помогнат за предотвратяване на проблемите с вашите тазовите мускули след раждане и дори могат да направят раждането много по–леко, а именно: Упражнение на Кегел.

Какво представляват упражненията на Кегел за бременни?
упражнения на кегел за бременниУпражненията са кръстени на името на гинеколог Арнолд Кегел – тези упражнения укрепват мускулите на тазовото дъно, които подкрепят и придържат пикочния мехур, матката и други органи и контролират потока на урината и свиването на влагалището и аналния сфинктер. Целта на упражненията на Кегел е да се свиват и отпускат тазовите мускули за кратки интервали от време по няколко пъти на ден. Упражненията са лесни и безплатни и след като знаете как да ги правите, можете да ги практикувате почти навсякъде — когато сте на работа, когато някъде чакате реда си или когато гледате телевизия. Дори когато сте бременни!

Какви са ползите от упражненията на Кегел?
Тъй като бебето ви се помещава вътре в матката ви по време на бременност, тазовите мускули трябва да поддържат по–голямо от обичайното тегло. Понякога те не могат да смогнат. Ако забележите случайно изпускане на урина, особено в третото тримесечие — когато кашляте, кихате или се опитвате да избутате нещо — причината е в претоварените тазови мускули.

Когато най–накрая отидете да раждате, тези мускули ще се разпънат много, за да направят място за бебето, което да премине през таза. Около една трета от жените получават някакво разкъсване на тези мускули по време на раждането. Вие няма да забележите това, защото няма на лице кървене или нещо подобно, ще го усетите по това, че сте започнали да имате проблеми със следродилната загуба на контрол на пикочния мехур. По–малък брой жени — обикновено тези, които са с наднормено тегло или да имали тежка епизиотомия по време на раждане ще започнат да изпитват и следродилна фекална инконтиненция.

Но тук е време за добрата новина: проучванията показват, че редовното изпълнение на упражненията на Кегел по време и след бременността може да помогне за намаляването на шансовете от усложнения. Нещо повече – изследвания също са доказали, че жените, които правят тазови упражнения може да имат по–кратки активни фази на раждането. И сякаш това не е достатъчно, дори е доказано, че упражненията на Кегел спомагат за увеличаване на вашето желание за секс и ви помагат да постигнете оргазъм по–лесно.

Как да намерите вашите тазови мускули?
Ако не сте сигурни как да намерите тазовите си мускули, опитайте да спрете да уринирате по средата на процеса. Така ще усетите едно затягане между краката и ще разберете кои са тазовите ви мускули. Веднъж след като сте ги намерили, не ангажирайте тези мускули, докато уринирате – това може действително да доведе до инконтиненция, инфекции на пикочните пътища и други проблеми. Ако все още не сте сигурни, че сте намерили правилно мускулите си, сложете пръст във вагината си и се опитайте да го стиснете със стените на влагалището си. Ако пак не сте сигурни, обърнете се към вашия гинеколог за помощ.

Колко често трябва да се правят упражненията на Кегел за да имат положителен ефект?
След като сте намерили тазовите си мускули, се опитайте да направите упражненията като една рутинна част от ежедневието ви. Започнете от затягате мускулите си за около пет секунди, след което почивайте за пет секунди. Направете го четири или пет пъти подред няколко пъти на ден. Впоследствие увеличете времетраенето на затягане и отпускане и броят на повторенията. В крайна сметка се препоръчва да правите три набора от по 20 повторения всеки ден.

Кога трябва да започнете да правите Упражненията на Кегел?
Никога не е твърде рано да започнете да правите упражненията — колкото по–рано и по–редовно ги практикувате през цялата бременност, толкова по–голяма ще е ползата от тях.

След като сте родили, можете да рестартирате ежедневното правене на упражненията на Кегел веднага. Направете го навик за да ги практикувайте редовно, за да стимулирате кръвообращението и да подобрите мускулния си тонус. Не се притеснявайте, ако усещате перинеума ви вцепенен след раждането, но чувствителността ви ще се върне постепенно през следващите няколко седмици. Вие трябва да продължите да прави упражненията на Кегел поне за няколко месеца след раждането, за да помогнете на мускулите ви да се върнат във форма. В действителност много лекари препоръчват правенето на упражненията през целия живот, за да се поддържа здравето на тазовото дъно.

Как да направите практикуването на упражненията на Кегел по забавно?
Ако забравяте да правите вашите ежедневни упражнения, няма по–добър начин да смесвате работата с удоволствието, така че можете да ги правите по време на секс – което може двойно да увеличи удоволствието за вас и вашия партньор. Посъветвайте се с вашия гинеколог в зависимост от вашия месец на бременност и възможността да правите едновременно упражнения на Кегел и секс. Ако търсите начини да се направят упражненията по–забавни и да не ги забравяте – опитайте използване на приложение за смартфон, които да ви напомнят ежедневно за тях и да следите за редовността и дори също така могат да осигурят музикални практики за тренировките на тазовото ви дъно. Успех!

Упражнение на Кегел

Предишна публикация

Упражнения на Кегел за Жени

Следваща публикация

Също може да Ви хареса

Коментари

Оставете коментар