Пролетна Умора

Какво е пролетна умора?
Настъпването на пролетта вади нашия организъм от пасивния темп на зимните дни. Увеличеното търсене на енергия през по–дългите пролетни дни обаче може да надвиши капацитета на тялото ви и то да не успее да се справи с тази интензивна и рязка промяна. В началото на сезона е съвсем естествено вие да се чувствате доста уморени и отпаднали. Това състояние на приспособяване към тази сезонна промяна се нарича пролетна умора. Учените все още не знаят точно защо се случва тя. Изследванията показват две възможни причини: промени във външната среда или такива във вътрешната. Трябва да се има предвид, че нашето тяло има тенденция да реагира на всяка промяна – вътрешна или външна, доста стресово и това е голяма заплаха за хомеостазата – постоянната вътрешна среда на организма. Фактът, че денят става по–дълго и вече има повече слънчева енергия, означава и увеличение на температурата, влажността и увеличаване на енергийната консумация. За да отговори на тези изисквания, нашето тяло работи усилено, за укрепване на отслабената имунна система, която изразходва своите сили по време на зимата. През зимата тялото ни работи с ниско съдържание на хормони като серотонина – хормонът на щастието, поради по–кратката светла част на денонощието и допамина – хормонът на мотивация, поради намалената физическа активност. Има и увеличение на кортизола – хормонът на стреса, поради повишените заплахи, например вируси и инфекции, от околната среда. Като резултат някои от нас се чувстват апатичен, по–малко мотивирани, с понижена жизненост и повишена  умора, особено към края на зимния сезон.

пролетна умораПролетна умора с липсата на жизненост може да се дължи и на липсата на витамини в тялото. Например синтеза и достатъчното количество от витамините D и C са зависими от наличието на слънчева светлина и пресни плодове и зеленчуци. През зимата имаме по–малко и от двете, съответно и недостиг на тези витамини. Други фактори, които се случват през пролетта включват повишено либидо и сексуален апетит, не адаптиран енергиен метаболизъм и нарушения в обичайните нива на сън.

Симптомите на пролетна умора включват загуба на апетит, постоянна умора, трудност при фокусирането на вниманието и концентрацията, непълноценен сън и сънливост през целия ден, главоболие, нарушена преценка, променени в сетивните възприятия, бавни рефлекси, липса на мотивация, лоша имунна функция и отрицателно въздействие върху паметта, критично и негативно мислене, удължено време за реакция, лошо настроение, тревожност, ниски нива на енергия, проблеми с храносмилането и кръвното налягане.

Ключовата стратегия в борбата с появилата се пролетна умора е да се намали стреса и да се повишат вътрешните нива на енергия. По този начин ще можете да поддържате енергийния баланс на тялото, емоционална стабилност и добрия сън.

Как да премахнете неприятната пролетна умора, чрез намаляване нивата на стрес?!
– Направете си дневна програма на дейността. Структурираната дейност помага на тялото да се адаптира към промените по относително прогресивен начин. Всички резки промени могат да бъдат приети като доста стресови от тялото ви. Регламентирана дейност и моделите  намаляват допълнителния стрес на тялото ви, докато то се адаптира и събира сили за идните летни дейности.
– За да предотвратите появата на пролетна умора слушайте тялото си, така че да можете да поддържате нормално темпо в работата и физическата си активност. Редовно правете паузи за почивка. Прекарвайте колкото е възможно повече време  ангажирани в приятни занимания, вместо в напрегнати такива.

Как да се стимулирате производството на енергия при пролетна умора?
– Пийте много вода – водата почиства токсините от всички системи в тялото и повишава метаболизма. Дехидратацията в повечето случай води до главоболие и умора. Питейната вода може да бъде най–простото и най–ефективно решение на появилия се проблем пролетна умора.
– Яжте малки количества питателна храна на по–чести интервали – Уверете се, че най–малко една трета от вашата дневна доза храна включва пресни зеленчуци и плодове, които са богати на витамин C. За витамин В1, който е основна хранителна съставка за нервната и кръвоносната системи консумирайте системно бобови, ядки, семена, риба, свинско месо, спанак, аспержи и зърнени култури.
– Осигурете си достатъчно количество кислород – За да се справите по–бързо с пролетната умора правете 10 дълбоки вдишвания 3 пъти на ден.
– Може да опитате да премахнете вашата пролетна умора, чрез редовна физическа активност на вън –  Дори 15 минути излагане на кожата на слънце може да достави на тялото ви достатъчно количество витамин D за деня. Упражненията и витамин D носят сила и могат да увеличат много енергийните ви нива. Правете умерени аеробни упражнения докато се разхождате поне около 30 минути. Поддържането на постоянно умерено тегло също е ефективен за увеличаване на енергийните нива.
– Разтягайте мускулите си за около 5–10 минути след тренировка, за да помогнете на тялото ви да намали или изцяло да предотврати болезнеността в тялото.
– Взимайте студен душ, той има страхотен освежаващ ефект. Завършвайте с такъв след всяко изкъпване.
– Вземайте вана с ароматни соли или посещавайте сауна. И двете могат да имат страхотен релаксиращ ефект.
– Старайте се да подремвате редовно и да се наспивате добре.
– Изградете си стратегия за емоционална стабилност като практикувате йога, медитация или като си изградите ваша собствена програма за релаксация.

Това са една малка част от активностите които може да предприемете да се справите с появилата се пролетна умора. Сигурни сме, че дори да спазите само изброените тук то вашата пролетна умора ще бъде във вашето бъдеще.

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :)Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Етикети:

Категория: Здраве

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---