Предизвикване на Цикъл

Как да предизвикам менструалния си цикъл – няколко метода за предизвикване на цикъла и коригиране на вашия нередовен менструален цикъл
Има много причини, заради които може да искате вашата менструация да започне по-рано и може би се чудите какво да предприемете за предизвикване на цикъл. Може би ще ходите на почивка следващата седмица и искате тя да бъде пълноценна без неудобствата на цикъла, или ви предстои важно събитие? По-сериозна причина може да бъде това, че сте притеснени, защото може да сте бременна и просто искате доказателство, че не сте. За съжаление няма сполучлив на 100% начин за предизвикване на цикъла. Това е естествен процес, който не е под ваш контрол. Обаче някои неща като намаляване на стреса, приема на витамин C и използване на билки може да повлияе на тялото ви да получи по-рано менструален цикъл.

предизвикване на цикълЕто няколко метода от нас за предизвикване на цикъл:
1. Прием на билки за предизвикване на цикъл: Бъдете внимателни, когато опитвате билкови лекарства. Хората често смятат билки за безвредни, но те могат да имат не малко странични ефекти, които са точно толкова значими, колкото всеки друг вид лечение. Ако искате да опитате да използвате билки, за да предизвикате менструацията си, най-добре първо говорете с вашия лекар. Някои билки могат да предизвикат аборт, ако сте бременна, а това може да бъде изключително опасно. Билки които народните лечители свързват с менструалния цикъл са магданоз, джинджифил, бял равнец, канела, девесил, градински чай, хвойна, див пелин, розмарин и вратига.

2. Приемайте витамин С: Това е веществото, което помага за предизвикване на цикъл. Витамин С помага за увеличаване размера на лигавицата на матката, което увеличава шансовете за предизвикване на менструация. Препоръчителната дневна стойност на витамин С е 60 мг. Ако решите да вземат допълнително витамин С чрез добавки, се уверете, че не превишавате максималната доза от 1000 мг и се консултирайте с лекар. Опитайте да се храните изобилно с чушки, броколи, киви, цитрусови плодове, листни зеленчуци и домати които съдържат големи количества витамин С.

3. Добавете магданоз към вашата диета: Според народната медицина магданозът може да се използва за предизвикване на цикъл. Плоските и къдрави листа магданоз съдържат апиол и миристицин – вещества, които са причина матката да се свие леко. Няма научни изследвания, които подкрепят това твърдение, но някои жени твърдят, че пиенето на чай от магданоз помага.

4. За предизвикване на цикъла яжте куркума: Смята се, че куркумата облекчава менструалните болки и насърчава регулирането на месечния период. Куркумата е ароматен корен, който често се използва като подправка за готвене. Поръсете с нея ориз, задушени зеленчуци и други ястия.

5. Направете промени в начина си на живот: Почивайте си и избягвайте стреса. Периоди на екстремен стрес може да накарат организма ви да забави менструацията. Стресът променя функцията на хипоталамуса, частта от мозъка, която трябва да регулира хормоните отговорни за предизвикване на цикъла. Ако смятате, че стресът може да е причината, вашият цикъл да закъснява, предприемете мерки да намали източниците на тревожност в живота си. Вижте, ако можете да вземете няколко дни почивка от работа или училище. Прекарвайте времето си като релаксирате, храните се здравословно и тренирате.
Вземете гореща вана за да постигнете предизвикване на цикъл. Няма научно обяснение защо горещата вана помага за предизвикване на цикъла, може би това се случва, защото топлата вода успокоява тялото и облекчава физическия и емоционален стрес. Опитайте да добавите релаксиращи етерични масла във ваната. Лавандулата, лимоновата трева и розовите етерични масла ще ви помогнат допълнително да се отпуснете.
Поддържайте здравословно телесно тегло. Ако сте с тегло неотговарящо на вашите години и височина, то това може да е причина за нередовна менструация. Ако имате хранителни нарушения като анорексия или булимия, потърсете лечение веднага. Тези нарушения са много трудно да се коригират. Освен нарушаване на менструалния цикъл те могат да причинят други дългосрочни здравословни проблеми.
Уверете се, че не прекалявате с тренировките! Много спортистки изпитват нередовни или липсващи изцяло периоди. Прекаленото натоварване може да доведе до ниски нива на естроген в тялото, причинявайки спиране на менструалния ви цикъл. Ниските нива на естроген като цяло има отрицателни странични ефекти за вашия организъм. Ако мислите, че прекаляването с тренировките може да е проблема, трябва да промените ежедневието си веднага, ако желаете да постигнете предизвикване на цикъла.
Обмислете използването на хормонални контрацептиви – хапче или друг хормонален контрацептив може да ви даде пълен контрол над вашия цикъл. Говорете с вашия лекар дали приемането на хормонални противозачатъчни е добър избор за вашата ситуация.

6. Уверете се, че не сте бременна преди да правите каквото и да било за предизвикване на цикъл, защото може да предизвикате аборт. Има много причини защо цикълът ви не може да дойде. Ако подозирате бременност, трябва да вземете тест и да проверите. Ако изключвате бременност – има и други естествени причини за пропускането на цикъл. Нередовният цикъл е напълно нормален за някои жени. Тялото на всяка е различно, и някои са склонни да пропускат един месец или по-дълги периоди от време без менструация. Кърменето и менопаузата са други природни условия, които нарушават менструалния цикъл. Говорете с вашия лекар, ако не сте сигурни дали причината за пропуснатата менструация може да бъде свързана с естествени хормони промени.

7. Обърнете внимание на вашия цикъл и следете модела му. Повечето жени имат менструация на всеки 21 – 35 дни. Продължителността на времето между периодите ви може да се променят с времето, тъй като тялото ви расте и се променя. Само, защото сте пропуснали един период, това не означава, че нещо не е наред. Обаче ако това се случи повече от веднъж – вие трябва да говорите с лекар. Менопаузата естествено възниква около 50 годишна възраст, въпреки че може да се случи и по-рано. Нивата на хормони в тялото ви падат, причинявайки нередовна менструация и в крайна сметка, цикъла ви спира напълно. Някои жени имат цикъл по време на кърмене, а други не. Това зависи от това колко често бебето суче, колко мляко произвеждате и редица други фактори.

8. Може би ще приключим с 8-ма точка, но тя може да е последна, но е най – важната за вашето здраве. Преди да предприемете каквото и да било за предизвикване на цикъл, трябва да се свържете с вашият лекар и той да ви насочи какво трябва да предприемете спрямо вашето тяло.

В тази тема разнищихме ситуацията около възможните начини за предизвикване на цикъл, причини за нередовен менструален цикъл и разбира се каква мерки да предприемете. Успех!

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Здраве

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---