Отслабване и Кърмене

Възможно ли е едновременно да постигнете здравословно отслабване и кърмене след раждането?
По принцип вашата хранителна диета е важна за вашето здраве и вашите собствени нива на енергия, а не засяга драстично вашата кърма и вашето бебе. Дори в страните, където храната е оскъдна, майките успяват да кърмят и техните бебета се развиват добре в кърмаческия период. Въпреки това има няколко хранителни вещества, от които бебето много се нужди, които могат да бъдат засегнати, ако хранителният прием на майката е твърде ограничен като  йод, витамин В12, витамин D и т.н.

отслабване и кърменеДокато кърмите, тялото ви е в състояние да компенсира частично допълнителното търсенето на хранителни вещества чрез увеличение на апетита ви. Можете да получите допълнителна енергия и хранителни вещества, необходими за производството на мляко като ядене малко по–голямо количество от храните, които обикновено ядете, без да е нужно реално да се тъпчете. За да сте сигурна, че във вашето меню присъстват всички необходими вещества, се консултирайте със специалист, който при необходимост да ви предпише добавки за кърмачки.

Какви са безопасните методи за едновременно отслабване и кърмене?
Нормално е мазнините, които са се натрупали по време на бременността да се използват от тялото ви в периода на кърмене. При много жени възстановяването на килограмите отпреди бременността, се случва от само себе си и сравнително бързо, докато при други процесът отнема време и не води до желаните резултати. Докато кърмите е най–добре да губите допълнителното тегло от бременността постепенно, спазвайки принципите на здравословното хранене и практикувайки допълнителни физически упражнения. Загуба на около половин до един килограм на седмица е безопасна за кърмачките, защото това са натрупани килограми през бременността и тялото много добре знае, че то няма нужда от тях. Не правете агресивни диети, защото те не могат да ви осигурят един добър баланс на важни хранителни вещества, необходими за бебето. Ако смятате, че имате нужда да свалите повече килограми по–бързо, консултирайте се с диетолог, за да ви се направи балансирана и безопасна диета за намаляване на теглото при кърмене.

Някои съвети, ако се опитвате да отслабнете по време на кърмаческия период:
– Избягвайте пазаруването, когато сте гладни. Напишете списък за пазаруване и се придържайте към него. Не се изкушавайте да купувате пълномаслени храни или такива с високо съдържание на захари.
– Яжте бавно. Не бързайте, докато се храните и сдъвквайте добре храната си. Това ще ви даде време да се почувствате сити с приема на по–малко количество храна.
– Не пропускайте закуските – избирайте пълнозърнести продукти, зеленчуци и плодове.
– Ограничете приема на мазнини.
– Избирайте храни, които съдържат малко или са без никаква добавена захар. Имайте предвид, че храните, етикетирани като „храни с ниско съдържание на мазнини“ често са с много високо съдържание на захар или фруктоза.
– Увеличете физическата си активност и бъдете стриктни и редовни.

Производството на кърма – налага допълнителен прием на течности, така че е обичайно кърмещите майки да са по–жадни от обичайното. Препоръчва се да приемате по около 2–2,5 л течности на ден, не се изкушавайте да игнорирате жаждата си, защото сте заети. Може да си наложите да пиете по една чаша вода преди всяко кърмене и да носите винаги със себе си бутилка с вода, за да можете да пиете при всеки позив на тялото ви.

Най–голяма грижа, докато кърмите е да се снабдявате с достатъчни количества хранителни вещества като протеини, желязо, калций, витамин В12 и Омега–3 мастни киселини. Докато кърменето, добре планирайте диетата си, която да бъде в състояние да задоволи нуждите на вас и бебето. Особено внимавайте с витамин В12, който е наличен само в животинските продукти. Ако не консумирате такива или установите недостиг – незабавно трябва да започнете прием на добавки.

Ако искате да отслабнете докато кърмите просто внимавайте какво ядете. Така или иначе, при производството на кърма се горят около 500 допълнителни калории, така че с елиминирането на шоколад, чипсове, пакетирани лакомства, банички, тестени храни и газирано, вие лесно ще се справите с килограмите, останали за сваляне след раждането. Яжте умерено, консумирайте много зеленчуци, внимавайте с подовете, старайте се да се храните по по–малко на по–малки интервали от време. Включете ядки, храни, богати на фибри, риба и крехки меса, така че да не ви липсват никакви хранителни вещества. Пийте вода и избягвайте да се поддавате на стрес. Така ще можете лесно да върнете формата си отпреди и да се чувствате пълноценни и уверени в новата ви роля на майка. Запомнете, че ако вие сте спокойни и сигурни в себе си, ще можете да отгледате и такива деца.

Хареса Ви информацията :) Оценетя я с "Харесвам" или я Споделете със "Споделяне" чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други сайтове, по този начин правилната информация достига до повече хора...

Благодарим Ви, че споделихте специализирания сайт Bremennost.bg – Всичко за Забременяване, Бременност и Раждане :) Дано сме били полезни - Бъдете Здрави!

Категория: Мама и Бебе

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---