Кърмене и Отслабване

Има ли връзка между двете думи кърмене и отслабване? В следващите няколко реда ще ви опишем различни насоки и съвета в периода на кърмене и отслабване след раждане.
Кърменето е не само голямо предимство за здравето на вашето бебе, но и за много жени то също е шанс за изгаряне на допълнителни калории, което може да помогне да се елиминират по–бързо излишните килограми, придобити по време на бременността (виж Килограми по Време на Бременност). За да имате кърма – не е нужно да се тъпчете с огромни количества храна, както е разпространено като схващане, а е достатъчно да се храните здравословно, да пиете много течности, да се движите и да се опитвате да сте максимално спокойни. При такъв режим – тялото ви много лесно ще започне да си връща нормалните килограми отпреди бременността. Важно е да не се паникьосвате, ако свалянето на килограми при вас става по–бавно, при всяка жена темповете са индивидуални. В настоящата статия ще се опитаме да ви бъдем максимално полезни с няколко насоки и съвети в периода на кърмене и отслабване.

Опитайте се да ядете на всеки три часа. Това може да изглежда трудно и ангажиращо, но е важно да ядете редовно, за да отслабнете бързо. Докато кърмите, трябва да приемате по около 1500–1800 калории дневно. Гладуването никога не е било добра идея и е особено опасно, когато се възстановява след раждането и в периода на кърмене на вашето бебе. Кърменето изгаря допълнителни 300–500 калории на ден и е доказано, че процесът намалява следродилното тегло като цяло при повечето жени, дори без ограничение в калориите.

Ето нашите препоръки ако желаете едно здравословно кърмене и същевременно отслабване:

кърмене и отслабване1. Стремете се да губите тегло бавно и постепенно. Докторите препоръчват да се изчака най–малко 2 месеца след раждането преди активно се опитвате да отслабнете. Но през това време, можете да се храните здравословно и да избягвате нездравословната храна, доколкото е възможно. След като този период премине, се опитайте да губите тегло с бавно, но стабилно темпо, а не изведнъж. Това може да повлияе негативно на количеството и качеството на кърма. Като цяло лекарите са за едновременно кърмене и отслабване, но разбира се не на всяка цена, защото това да нахраните вашето бебе е на първо място.

2. Избягвайте да пиете препарати за отслабване, тези лекарства и добавки биха могли да бъдат рискови при кърменето. Проучванията показват, че загубата на тегло прекалено бързо носи допълнителен стрес за вашата сърдечно–съдовата система. Раждането и кърменето достатъчно променят нормалния ритъм на тялото си, не е нужно да добавяте още стрес.

3. Спете достатъчно. Някои жени изпитват много трудности по отношение на загубата на тегло, докато кърмят и постигат успехи едва, след като те отбият бебето си. Това може да се дължи на липсата на сън и на рутината и преумората, които могат да допринесат за често преяждане. Затова ако не успявате успоредно да вървят и двете за вас важни неща – кърмене и отслабване то не се притеснявайте има си научно обяснение. Тялото ви също така освобождава хормона пролактин по време на бременност и кърмене, който предизвиква производството на мляко. Някои изследвания показват, че ако имате по–високо ниво на пролактин, то може да потисне метаболизма ви.

4. Избирайте храни с високо съдържание на хранителни вещества. Консумирайте храни, богати на желязо, протеини и калций, а не храни с празни калории или такива с високо съдържание на мазнини или захар. В общи линии здравословното хранене е вашата цел при кърмене и отслабване след раждане. Опитайте се да избягвате храни, които са силно обработена или които са прости въглехидрати като бял хляб, бял ориз, бисквитки и бонбони. Това ще ви помогне да губите тегло по–бързо. Добрите източници на желязо включват пълнозърнестите продукти, тъмните листни зеленчуци и цитрусовите плодове. За калция се насочете към млечните продукти или тъмно зелените зеленчуци. Можете да ядете храни, обогатени с калций като разни сокове, зърнени култури, соево мляко, кисело мляко и тофу.

5. Избягвайте прекалено преработените храни, мазни и пържени храни, захар и кофеин. Тези храни няма да допринесат за нищо полезно в кърмата, а също така ако ги избягвате това ще ви помогне да отслабнете. Така че ако желаете здравословно кърмене и отслабване забравете за тях. Избягвайте и солта, захарта и консервантите в преработените храни. Внимавайте за скрити захари в соковете и газираните напитки, които добавят допълнителни калории без полза към храненето ви. Много от газираните напитки също съдържат кофеин, който трябва да бъде намален до по–малко от 2 чаши газирано на ден.

6. Опитайте се да контролирате стреса. Стресът, който идва с появата на новото бебе, е труден за справяне, но се опитайте да го управлявате, доколкото можете. Стресът може да попречи на отслабването ви. Когато се чувствате напрегнати, тялото ви отделя кортизол, което може да повиши апетита ви и да ви стимулира да ядете повече. За намаляване на стреса, говорете с партньора си за това как се чувствате, взимайте малко време за себе си, да отидете на фризьор, маникюр или на масаж, опитайте се да се фокусирате върху приятните моменти, свързани с кърменето на ваше то бебе. Стресът влияе директно върху вашето кърмене и отслабване. Ако се чувствате претоварени с отговорностите на кърменето и майчинството, помолете хората около вас за помощ. Попитайте бабите и дядовците да помогнат в грижите за по–големите деца или за приготвянето на храната ви.

7. Правете кардио упражнения редовно. Упражненията може да доведат до по–бързо и ефективно управление на килограмите ви, ако желаете едновременно да постигнете кърмене и отслабване. Има няколко забавни начини да останете активен, дори докато се грижи за бебето кърменето. Наслаждавайте се на дълги и приятни разходки с количката – сами или с компания от други майки, посещавайте йога или други курсове за тренировки за майки и бебета, чистете често у дома. Важно е да носите поддържащ спортен сутиен, когато правите някакви физически обръщения. Подкрепата на гърдите си с добре стоящ специализиран сутиен намалява триенето и дискомфорта на зърната. Пийте също допълнително вода преди и по време на тренировка. Допълнителният прием на две или три чаши вода ще помогне за гарантиране на добрата ви дехидратация, защото ако се дехидратирате – това може да засегне количеството на млякото.

8. Опитайте се да си дремвате през деня. Старайте се да спите, когато бебето спи, или да ангажирате някой в грижите за новороденото за по няколко часа, за да можете да релаксирате и да не се натоварвате. Важно е да сте спокойни и отпочинали. Може да се притеснявате че домакинските ви задължения ще изостанат, но в този важен момент от живота ви – близките ви няма да откажат да ви помогнат, за да можете вие да почивате ефективно и да се възстановите напълно след стреса от бременността и раждането. Едно скорошно проучване показва, че майките, които поспиват през деня и са по–малко уморени като цяло имат по–положителна нагласа към новостите около бебето и се справят по–леко с предизвикателствата пред себе си. Направете почивката си и съня си ваш приоритет. Докато се грижите за вашето бебе е много важно да се грижите и за себе си. Ако сте си отпочинали здравето ще е ваше, а това със сигурност ще допринесе за вашата цел – кърмене и отслабване по едно и също време. Постарайте се да нагодите ежедневния си ритъм, така че да имате време и за почивка и за физическа активност. Направете бебето, себе си и вашата почивка е главен приоритет. Избягвайте кофеина, особено по–късно през деня. Кофеинът може да ви държи будни и да унищожи шансовете ви за допълнителен дневен сън.

Не се отчайвайте, ако отслабвате по–бавно в периода на кърменето. Дайте си време и ще успеете да се възстановите напълно. Бъдете спокойни, хранете се здравословно, бъдете физически активни и всичко във физически аспект ще се нареди и отново ще бъдете във формата ви отпреди бременността. Накратко…. възможно е да имате успешно кърмене и отслабване.

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :)Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Мама и Бебе

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---