Храни за Кърма

Полезни храни за кърма!
Ако сте кърмеща жена, вероятно имате купища въпроси за кърменето. Един от най–важните въпроси, който майките кърмачки си задават е какви храни да похапват по време на кърмаческите месеци, за да осигурят добро количество мляко. Фазата на кърменето е момент при които всяка майка трябва да бъде особено внимателна към храненето и здравето си.

Как да увеличите количеството на кърмата? – Чрез различните храни за кърма!
храни за кърмаХрани за Кърма!?, но преди това трябва да знаете, че един от най–добрите начини за увеличаване на кърмата е да предлагате на бебето ви да суче често и системно. Симулациите на нервите по време на кърмене помага да се произвежда повече мляко в гърдите. Изпразването на млякото подава сигнал на тялото да увеличи производството му. Ако смятате, че вашата кърма се нуждае от подобрение, тогава трябва да помислите за добавяне на храни, които увеличават производството на кърма. Храните, които стимулират кърмата, се наричат лактогонни.

Кои са топ полезните храни за кърма?
Има определени храни, които увеличават кърмата и подобряват лактацията. Кърмата съдържа всички отлични хранителни вещества, необходими за цялостния растеж и разбира се развитието на мозъка на новороденото бебе. Ето списък на топ храни за кърма, които трябват да включите във вашата диета за увеличаване на кърмата.

1. Овесени  ядки
Да точно така овесените ядки са лесни за приготвяне, а и са сред едни от най–полезните от изброените храни за кърма. Те се считат за помощник срещу появата на диабет по време и след бременност. Овесената каша ви зарежда с енергия. Те съдържат фибри и са добри за храносмилането. Ако те не са ви вкусни – потърсете овесени бижута.

2. Сьомга
Сьомга е отличен източник на основните мастни киселини и Омега–3. Те са силно питателна храна за кърмещите майки. Включете сьомга в менюто си, за повишаване на  лактацията и направата на кърмата по–питателна. Приготвяйте за пара, сварена или на скара.

3. Спанак и листа от цвекло
Листата от цвекло и спанакът са храни за кърма, които съдържат голямо количество желязо, калций и фолиева киселина. Те са важни при възстановяването на анемични майки. Листата от цвекло и спанакът съдържат детоксикиращи агенти. Спанакът съдържа някои растителни химикали, които може да помогнат за предотвратяване на рак на гърдата. Включвайте тези листа в повечето супи които готвите. Не забравяйте да ядете спанак в умерени количества, тъй като твърде голямото количество може да предизвика диария на бебето.

4. Моркови
Една чаша сок от моркови за закуска или обяд ще направи чудеса за подобряване на лактацията. Те съдържат витамин А, който допълва лактацията и повишава качеството на млякото ви. Можете да консумирате морковите сурови, задушени или като крем супа.

5. Копър семена
Семената от копър увеличават количеството на кърмата и се нареждат сред полезните храни за кърма. Те са диджестиви и помагат за контрол на коликите при бебето.

6. Сминдух семена
Семената сминдух са известно средство за увеличаване на количеството на майчиното мляко.Дъвчете покълнали семена, както и слагайте от тях в чаша мляко, за да предотвратите  запек след раждането.

7. Тиква
Тиквата е много полезна, макар че обикновено не е предпочитан зеленчук за ядене, но майките кърмачки трябва да знаят, че е с много високо хранително съдържание. Тя е летен зеленчук, който има високо съдържание на вода. Това поддържа кърмачката хидратирана, а и също помага да се увеличи количество мляко. Пийте сок от прясно изцедена тиква, за да помогне за нормализирането на нивата на кръвната захар след раждането.

8. Листа босилек
Може би някои ще се изненадат, но следващата храна от поредицата супер храни за кърма е Босилек. Той е чудесен източник на антиоксиданти. Листата имат успокояващ ефект, което е важно при кърмещи жени. Те увеличават нивата на имунитета. Добавяйте по няколко стръка босилек в чая си.

9. Чесън
Чесънът се смята за най–добрата храна от всички храни за кърма. В чесъна има химически съединения, които помагат при кърмене. Консумацията на чесън предпазва от всички видове рак.

10. Ечемик
Ечемикът не само повишава лактацията, но също така ви поддържа и хидратирани.

До тук ви представихме цели 10 храни за кърма, нали не си мислите, че ще спрем до тук…. (smile)

11. Нахут
Той е богат източник на калций, Б–комплекс витамини и влакна. Накиснете нахута една нощ и го сварете на сутринта. Слагайте го към салати или просто го гарнирайте с чесън и лимонов сок.

12. Кафяв ориз
Кафявият ориз дава на майките кърмачки допълнителна енергия, която се изисква след раждането. Той има определени химични вещества, които помагат за нормализиране на настроението и съня. Той спомага за повишаване на апетита. Предпочетете кафявият ориз вместо белия. Кафявият ориз също помага за поддържането на нивата на захарта в кръвта.

13. Семена кимион
Семената кимион увеличават кърмата и то много. Те също помагат да избегнете храносмилателните дразнения като високата киселинност. Добавете щипка кимион на прах към мляко, чай или ястие.

14. Семена сусам
Семената сусам са доста полезни и се нареждат сред всички храни за кърма, защото са богат източник на калций и се смята, че гарантирано увеличават производството на кърма. Използвайте го обаче в ограничено количество, тъй като сусамът се приема за алерген.

15. Различни масла
Мазнините са съществена част от лактацията. Те подпомагат усвояването на витамините и минералите, които присъстват в другите храни за кърма. Те също така са в помощ за по – лесно изхождане. Зехтинът, рапичното масло, сусамовото олио, шафрановото масло са необходими за добрия състав на кърмата. Те помагат в балансирането на предлагането на здравословни мазнини на вашето бебе.

16. Кайсии
По време и след бременността, настъпва хормонален дисбаланс в тялото ви. Сушените кайсии съдържат определени химични вещества, които балансират нивата на хормоните в тялото ви. Кайсиите са богати на калций, селен и фибри, които стимулират лактацията.

17. Краве или Козе Мляко
Краве мляко също е сред топ полезни храни за кърма, защото разбира се има така нужните за всеки организъм калций и много полезни мазнини. Козето мляко е най–близко по състав до майчината кърма. Също така млякото стимулира лактацията, НО Е СИЛЕН АЛЕРГЕН, ТАКА ЧЕ ПОДХОЖДАЙТЕ С ПОВИШЕНО ВНИМАНИЕ, ЗА ДА НЕ НАПРАВИТЕ БЕБЕТО АЛЕРГИЧНО КЪМ БЕЛТЪКА НА ПРЯСНОТО МЛЯКО. Добавете поне 1–2 чаши краве мляко в ежедневната си диета.

За да сте спокойни, че се храните правилно в кърмаческия период, потърсете консултант по кърменето, за да сте пълноценни и здрави майки на здрави бебета. Надяваме се, че статията Храни за кърма ви е била полезна – Успех с кърменето!

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Мама и Бебе

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---