Храни Богати на Цинк

Цинк (на английски – Zinc) е минерал и има важна роля в метаболизма на Рибонуклеинова киселина (РНК) и Дезоксирибонуклеиновата киселина (ДНК), сигналната трансдукция и генната експресия. Приет е за изключително важен минерал, поради тази причина цинкът е включен в много хранителни добавки. Смята се че цинкът има антиоксидантни свойства, които предпазват от стареене на кожата и мускулите на тялото. Цинкът има основна роля в оздравителните процеси след нараняване. Изключително подсилващ имунната система на организма. Установено е че дефицит на цинк може да окаже въздействие върху всички части на имунната система, както и с голямо депресивно разстройство при човека. Цинкът е много евтин начин за лечение на диария след децата. Препоръчителната дневна доза е 8 мг на ден за жените и 11 мг на ден за мъжете. Главно се съдържа в стриди, омари, червените меса (говеждо, агнешко, черен дроб и други), растения (пшеница и трици) и някои семена (сусам, мак, тиквени семки, слънчогледови семки, целина и др.).

По–долу в таблица сме събрали най–богатите храни на цинк. Също така за ваше улеснение сме измерили всяка храна в 100 грама продукт. Разбира се не сме пропуснали и съотношението на цинк в различните храни, като сме описали в процент препоръчителният дневен прием за човек.

Храни Богати на Цинк в 100 грама продукт (Zinc in 100 gr)
Видове Храни (100 грама)Вид на хранителният продукт според произхода
Количество Цинк в 100 грама от съответната хранаКоличество Цинк в % според препоръчителният дневен прием нужен на човек
Стриди – варениРибен продукт182 мг2270%
Стрида – консерваРибен продукт91 мг1135%
Стриди – пържениРибен продукт87 мг1089%
Стрида – суроваРибен продукт40 мг504%
Телешки черен дробЖивотински12 мг149%
Сусамово брашноРастителен11 мг136%
Семки от диняРастителен10 мг119%
Кервел – сушенРастителен9 мг110%
Бизонско месоЖивотински8,7 мг108%
Еленско месоЖивотински8,5106%
Говеждо – ребраЖивотински8,2 мг104%
Трици – люспиРастителен8 мг99%
Маково семеРастителен8 мг99%
Тиквено семеРастителен7,8 мг98%
Сусамови семенаРастителен7,8 мг98%
Гъби – шийтакеРастителен7,8 мг98%
КардамонРастителен7,5 мг93%
ОмарРибен продукт7,3 мг91%
Пилешки варени сърцаЖивотински7,3 мг91%
Пшеничени трициРастителен7,3 мг91%
Телешко – плешкаЖивотински7 мг88%
Семена от целинаРастителен6,9 мг87%
Какао на прах – неподсладеноРастителен6,7 мг83%
Свински черен дроб – пърженЖивотински6,7 мг83%
Агнешка плешкаЖивотински6,6 мг83%
Кедрови ядкиРастителен6,5 мг82%
Биволско месо – печеноЖивотински6,4 мг80%
ЦаревицаРастителен6,3 мг79%
Пилешки пържени дреболииЖивотински6,3 мг79%
Мащерка – сушенаРастителен6,2 мг78%
Синапено семеРастителен6,1 мг76%
Магданоз – замразенРастителен6,1 мг76%
Фъстъчено маслоРастителен6,0 мг75%
БосилекРастителен5,8 мг73%
Телешки вратни пържолиЖивотински5,7 мг72%
Агнешки черен дробЖивотински5,6 мг70%
КашуРастителен5,6 мг70%
Кимион – семенаРастителен5,5 мг69%
Анасонови семенаРастителен5,3 мг67%
Слънчогледови ядки – семкиРастителен5,3 мг67%
Говежди черен дробЖивотински5,3 мг67%
Агнешко вареноЖивотински5,3 мг67%
Козе месоЖивотински5,3 мг67%
Копър – семенаРастителен5,2 мг65%
Див лук – замразенРастителен5,1 мг64%
Орехи – печениРастителен5,1 мг64%
ПастърмаЖивотински5 мг63%
Ръжено брашноРастителен5 мг63%
Агнешко бутчеЖивотински4,9 мг62%
СояРастителен4,8 мг61%
Градински чайРастителен4,7 мг60%
Свински ребраЖивотински4,6 мг59%
Чиа семенаРастителен4,5 мг58%
Ементал – сиренеЖивотински4,3 мг56%
Ленено семеРастителен4,3 мг56%
Говеждо месо – гърдиЖивотински4,3 мг56%
Говежда ПастърмаЖивотински4,2 мг55%
ПшеницаРастителен4,1 мг54%
Бразилски орехРастителен4,0 мг53%
Лук на прахРастителен4,0 мг53%
Сухо млякоЖивотински4,0 мг53%
Сирене – твърдоЖивотински3,8 мг51%
Боб – бял, черенРастителен3,7 мг50%

*Легенда: Всички изброени храни са за 100 грама и количеството на минерала цинк съдържащо се в тях се отнася съответно за 100 грама от съответната храната.

След като се запознахте със всички храни богати на цинк, ще можете да откроите тези които са ви любими и да си хапвате от тях в по–големи количества. Лесно може да изчислите нужното количество от храната, защото в тази таблица сме описали всеки продукт в 100 грама. Виждате че всички храни съдържащи цинк са лесно достъпни в нашият живот, просто трябва да знаем кой са по–богати на този така важен минерал за нашето тяло. Трябва да отбележим че в зависимост то вашият пол, възраст и здравословно състояние се изискват различни дневни дози цинк. Затова ви съветваме ако приемате цинк като допълнителна хранителна добавка то да се посъветвате с вашият личен лекар. Ако разбира се смятате, че сме пропуснали някоя храна която е богата на цинк и съдържа големи количества от този минерал може да ни пишете на нашият емайл: info@bremennost.bg

Може да изтеглите таблицата:
Bremennost.bg храни богати на цинк.pdf
Bremennost.bg храни богати на цинк.xlsx

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :)Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Здраве

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---