Храни Богати на Цинк

Цинк (на английски – Zinc) е минерал и има важна роля в метаболизма на Рибонуклеинова киселина (РНК) и Дезоксирибонуклеиновата киселина (ДНК), сигналната трансдукция и генната експресия. Приет е за изключително важен минерал, поради тази причина цинкът е включен в много хранителни добавки. Смята се че цинкът има антиоксидантни свойства, които предпазват от стареене на кожата и мускулите на тялото. Цинкът има основна роля в оздравителните процеси след нараняване. Изключително подсилващ имунната система на организма. Установено е че дефицит на цинк може да окаже въздействие върху всички части на имунната система, както и с голямо депресивно разстройство при човека. Цинкът е много евтин начин за лечение на диария след децата. Препоръчителната дневна доза е 8 мг на ден за жените и 11 мг на ден за мъжете. Главно се съдържа в стриди, омари, червените меса (говеждо, агнешко, черен дроб и други), растения (пшеница и трици) и някои семена (сусам, мак, тиквени семки, слънчогледови семки, целина и др.).

По–долу в таблица сме събрали най–богатите храни на цинк. Също така за ваше улеснение сме измерили всяка храна в 100 грама продукт. Разбира се не сме пропуснали и съотношението на цинк в различните храни, като сме описали в процент препоръчителният дневен прием за човек.

Храни Богати на Цинк в 100 грама продукт (Zinc in 100 gr)
Видове Храни (100 грама) Вид на хранителният продукт според произхода
Количество Цинк в 100 грама от съответната храна Количество Цинк в % според препоръчителният дневен прием нужен на човек
Стриди – варени Рибен продукт 182 мг 2270%
Стрида – консерва Рибен продукт 91 мг 1135%
Стриди – пържени Рибен продукт 87 мг 1089%
Стрида – сурова Рибен продукт 40 мг 504%
Телешки черен дроб Животински 12 мг 149%
Сусамово брашно Растителен 11 мг 136%
Семки от диня Растителен 10 мг 119%
Кервел – сушен Растителен 9 мг 110%
Бизонско месо Животински 8,7 мг 108%
Еленско месо Животински 8,5 106%
Говеждо – ребра Животински 8,2 мг 104%
Трици – люспи Растителен 8 мг 99%
Маково семе Растителен 8 мг 99%
Тиквено семе Растителен 7,8 мг 98%
Сусамови семена Растителен 7,8 мг 98%
Гъби – шийтаке Растителен 7,8 мг 98%
Кардамон Растителен 7,5 мг 93%
Омар Рибен продукт 7,3 мг 91%
Пилешки варени сърца Животински 7,3 мг 91%
Пшеничени трици Растителен 7,3 мг 91%
Телешко – плешка Животински 7 мг 88%
Семена от целина Растителен 6,9 мг 87%
Какао на прах – неподсладено Растителен 6,7 мг 83%
Свински черен дроб – пържен Животински 6,7 мг 83%
Агнешка плешка Животински 6,6 мг 83%
Кедрови ядки Растителен 6,5 мг 82%
Биволско месо – печено Животински 6,4 мг 80%
Царевица Растителен 6,3 мг 79%
Пилешки пържени дреболии Животински 6,3 мг 79%
Мащерка – сушена Растителен 6,2 мг 78%
Синапено семе Растителен 6,1 мг 76%
Магданоз – замразен Растителен 6,1 мг 76%
Фъстъчено масло Растителен 6,0 мг 75%
Босилек Растителен 5,8 мг 73%
Телешки вратни пържоли Животински 5,7 мг 72%
Агнешки черен дроб Животински 5,6 мг 70%
Кашу Растителен 5,6 мг 70%
Кимион – семена Растителен 5,5 мг 69%
Анасонови семена Растителен 5,3 мг 67%
Слънчогледови ядки – семки Растителен 5,3 мг 67%
Говежди черен дроб Животински 5,3 мг 67%
Агнешко варено Животински 5,3 мг 67%
Козе месо Животински 5,3 мг 67%
Копър – семена Растителен 5,2 мг 65%
Див лук – замразен Растителен 5,1 мг 64%
Орехи – печени Растителен 5,1 мг 64%
Пастърма Животински 5 мг 63%
Ръжено брашно Растителен 5 мг 63%
Агнешко бутче Животински 4,9 мг 62%
Соя Растителен 4,8 мг 61%
Градински чай Растителен 4,7 мг 60%
Свински ребра Животински 4,6 мг 59%
Чиа семена Растителен 4,5 мг 58%
Ементал – сирене Животински 4,3 мг 56%
Ленено семе Растителен 4,3 мг 56%
Говеждо месо – гърди Животински 4,3 мг 56%
Говежда Пастърма Животински 4,2 мг 55%
Пшеница Растителен 4,1 мг 54%
Бразилски орех Растителен 4,0 мг 53%
Лук на прах Растителен 4,0 мг 53%
Сухо мляко Животински 4,0 мг 53%
Сирене – твърдо Животински 3,8 мг 51%
Боб – бял, черен Растителен 3,7 мг 50%

*Легенда: Всички изброени храни са за 100 грама и количеството на минерала цинк съдържащо се в тях се отнася съответно за 100 грама от съответната храната.

След като се запознахте със всички храни богати на цинк, ще можете да откроите тези които са ви любими и да си хапвате от тях в по–големи количества. Лесно може да изчислите нужното количество от храната, защото в тази таблица сме описали всеки продукт в 100 грама. Виждате че всички храни съдържащи цинк са лесно достъпни в нашият живот, просто трябва да знаем кой са по–богати на този така важен минерал за нашето тяло. Трябва да отбележим че в зависимост то вашият пол, възраст и здравословно състояние се изискват различни дневни дози цинк. Затова ви съветваме ако приемате цинк като допълнителна хранителна добавка то да се посъветвате с вашият личен лекар. Ако разбира се смятате, че сме пропуснали някоя храна която е богата на цинк и съдържа големи количества от този минерал може да ни пишете та нашият емайл: info@bremennost.bg

Може да изтеглите таблицата:
Bremennost.bg храни богати на цинк.pdf
Bremennost.bg храни богати на цинк.xlsx

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Здраве

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---