Хранене Според Кръвната Група

Диетата, която се ръководи от вида на кръвната ви група е доста популярна в наши дни. Поддръжниците на тази диета предполагат, че кръвната група определя кои са най–добрите храни за вашето здраве. Има много хора, които следват тази диета и твърдят, че тя е спасила живота им.

Какво означава хранене според кръвната група?
Хранене според кръвната група е популяризирана от лекаря натуропат д–р Питър Адамо през 1996 година. Неговата книга, посветена на темата, е невероятно успешна и се превръща бързо в бестселър на Ню Йорк Таймс, продадена в милиони копия. В тази книга той твърди, че оптималната диета за всеки един индивид зависи от типа на кръвна му група А, В, О или АВ. Той твърди, че всяка кръвна група представлява сбор от генетичните черти на нашите предци.

хранене според кръвната групаПрепоръки на хранене според кръвната група:
Хранене според кръвна група тип A: Д–р Адамо нарича аграрен или култиватор. Хората, които са с кръвна група тип А трябва да спазват диета, богата на растенията и напълно да отхвърлят „токсичното“ червено месо. Той определя този тип хранене като вегетарианска диета.
Хранене според кръвна група тип В: нарича този тип номади. Тези хора могат да ядат растителна храна, но по–голяма част от менюто им трябва да включва меса (с изключение на пилешко и свинско) и някои млечни продукти. Те трябва да избягват пшеница, царевица, леща, домати и няколко други храни.
Хранене според кръвна група тип AB: Нарича тази група Енигма. Тя е описана като смесица между типове A и B. Хората с тази кръвна група трябва да се хранят основно с морски дарове, тофу, млечни продукти и зърна. Те трябва да избягват боб, царевица, телешко и пилешко.
Хранене според кръвна група тип O: Нарича ги ловци. Диетата им трябва да бъде с високо съдържание на протеини, базирана главно на месо, риба, птици, някои плодове и зеленчуци, но ограниченията са нужни към зърнените, бобови култури и млечни продукти. Тя също се нарича Палео диета.

Всички 4 типа хранене според кръвната група се основават предимно на здравословни храни, както и на база пълен отказ от стандартната западна диета, пълна с преработени боклуци и полуфабрикати. Така че, дори ако спазвате диета за хранене според кръвната група и здравето ви се подобри, това не означава непременно, че това се дължи непременно на диетата. Може би причината за огромните ползи за здравето се заключава в яденето на здравословна храна.

Каква в детайли трябва да бъде диетата, съобразена според типа на кръвната ви група?

1. Здравословно хранене според кръвната група – А:
По–горе вече споменахме, че представителите на тази кръвна група е препоръчително да се хранят с постни ястия. Месото трябва да се ограничи до минимум, като се препоръчват само пилешко и пуешко. От рибите могат да се ядат шаран, скумрия, сьомга, пъстърва и бяла риба. Категорично се препоръчва да се изключат миди, раци, херинга, хайвер и т.н. Трябва да се избягват и млечни продукти. Ако обичате такива все пак в разумни количества може да консумирате кисело мляко, кози продукти и моцарела. От бобовите може да ядете спокойно всичко без зрял боб, а от житните растения най–добри за вас са елда, киноа и амарант. Не трябва да ядете пшеница, нишесте и грис. Най–важни за тази кръвна група са зеленчуците и те трябва да присъстват в ежедневното ви меню. Задължително избягвайте чушки, маслини, домати, картофи и гъби. Разрешено е да ядете повечето видове плодов без цитруси и екзотични плодове като кокос, манго, папая и пъпеш. Най–добрите мазнини са зехтин и ленено масло. Не се разрешава бира, силен алкохол, газирани и консервирани сокове. Препоръчват се кафе, червено вино и зелен чай.

2. Здравословно хранене според кръвната група – В:
От месата препоръчителни за вас са заешко, еленско, овнешко и агнешко. Категорично се забранява пилешкото, другите меса са неутрални. Само на тази кръвна група са разрешени и даже се препоръчва хранене с млечни продукти. Трябва да сведете до минимум само сладоледа, сините сирена и топените сирена. Забранени са леща, елда, пшеница, ечемик и нахут, а останалите бобови са неутрални. Не консумирайте хляб. От мазнините наблегнете на зехтин, изключете слънчогледовото олио и това от царевица и сусам. Ядките са вредни. Като напитки трябва ежедневно да пиете чайове от женшен, мента и зелен чай. Трябва да спрете консумацията на твърд алкохол, алое и газирано. Неутрални са виното, кафето и бирата. От страна на плодовете – не се препоръчва хранене с тиква, домати, маслини, авокадо, артишок и царевица. Консумирайте неограничено зеле, зеленолистни, магданоз, лапад, спанак. Плодовете не търпят много ограничения, избягвайте само фурми, нар и кокос. Съсредоточете се върху бананите, сливите, ананасите и папаята.

3. Здравословно хранене според кръвната група – АВ:
Храненето на този тип е комбинация между предписанията за двете групи по–горе. Добре е да започвате деня си с чаша хладка вода с изцеден в нея половин лимон. От месата да се консумират заешко, пилешко агнешко и овнешко. Трябва да се ограничат и изключат телешко, патешко, пилешко, свинско гъше, еленско. При рибите препоръките са като изброените по–горе за тип А. По отношение на млечните – повечето са разрешени, но запомнете че не бива да прекалявате с тях. Изключете от менюто си напълно – краве масло, сладолед, пармезан, сирене бри, сини сирена. Ако целите стопяване на излишните килограми, консумирайте яйца. От мазнините ви е разрешен само зехтинът. От бобовите консумирайте всякакъв боб и леща. От зърнените – ориз, просо, ръж и пшеница.  Забравете царевицата и елдата. Не пийте алкохол, черен чай и газирани, а изберете – кафето, виното и зеления чай. Наблягайте главно на зеленчуци без авокадо, царевица и чушки. От плодовете са полезни основно – горските плодове, ананас, грейпфрут, сливи, грозде и ананас. Не се хранете с манго, портокали, мандарини, банани и кокос.

4. Здравословно хранене според кръвната група – О:
Ако сте с тази кръвна група – яжте много месо всякакво, без – гъше, свинско и бекон, а от рибите избягвайте – октопод, раци, скариди, хайвер и пушена сьомга. Млечните не се препоръчват и трябва да се избягват. Неутрални са маслото, козето сирене, моцарелата и соевото мляко и сирене. Най–добрите плодове за вас са сливите и смокините, избягвайте авокадо, пъпеш, цитрусови и горски плодов, специално ягоди. От мазнините полезни са зехтин и ленено масло, забравете за фъстъченото масло, царевичното и слънчогледово олио. Консумирайте тиквени семки и орехи, но не се хранете бразилски орех, кашу и фъстък. По отношение на бобовите най–полезни са шареният боб и грахът, вредни са черен боб и леща. От зърнените е вреден глутенът и всички съдържащи го. Консумирайте елда, просо и ориз. От зеленчуците наблегнете на броколи, чушки, лук, чесън, спанак, листни зеленчуци. Откажете се от царевица, картофи, патладжан, губи, зеле и черни маслини. Не пийте алкохол, кафе, черен чай. Включете в менюто си чайове, вина, бира и газирана вода.

Запомнете, че този тип хранене според кръвната група не е меродавен и не трябва да бъде спазван, ако здравето ви се повлияе в негативна посока. Опитайте за някакъв период от време и проверете дали се чувствате добре и дали този режим на хранене е вашият режим!

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Здраве

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---