Хранене по Време на Кърмене

В периода на кърменето вие предоставяте на вашето бебе всички хранителни вещества, които са необходими за стимулирането на растежа му и за поддържането му в добро здравословно състояние. Всяка жена, която е решила да кърми детето си, си задава много въпроси относно естеството на напитките и храните, които са най–подходящи за този период и как диетата и може да повлияе на кърмата и нейните качества. Научете повече за така важното хранене по време на кърмене.

Каква храна трябва да се яде при кърмене?
Няма нужда да започвате и спазвате екстремно строга диета след раждане и в период на кърмене на бебето. Трябва да се съсредоточите върху избора на здравословни храни, без консерванти, оцветители и подсладители, за да сте сигурни, че произвеждате качествена кърма. Избирайте пълнозърнести храни, различни видове плодове и зеленчуци, които трябва да измивате старателно, за да премахнете риска от поемане на пестициди и микроби. Разнообразната храна ще променя всеки път вкуса на вашата кърма и ще формира вкусовите предпочитания на малчугана ви.

За да сте спокойни, че поемате с храната си достатъчно витамини и минерали – се консултирайте с вашия лекар, който да ви назначи добавки, които да включите в ежедневното си меню до отбиване на бебето.

Колко калории са нужни при кърмене?
Наложително е да поемате по около 500–900 калории повече общо за деня, или около 200–300 за едно основно хранене на ден, за да се съхраните енергични и способни да отговаряте ма нуждите на бебето. За да си набавите тези допълнителни калории, подберете храни, богати на хранителни вещества, например филийка пълнозърнест хляб с масло. Разбира се тези калории варират в зависимост от вашето тегло и здравословно състояние.

хранене по време на кърменеКолко течности са нужни по време на кърмене?
Задължително условие за всяка кърмеща жена е организмът й да бъде добре хидратиран. Пийте вода често, поне по 2 л. на ден, преди да сте усетили жажда и следете цвета на урината си, защото тя ще ви подскаже за състоянието на водния баланс в тялото ви. Колкото по–бледа е тя, толкова по–добре хидратирана сте вие.

Консумирайте ежедневно зелен чай. Една чаша, половин час преди да кърмите, ще увеличи количеството на кърмата и ще я направи по–вкусна за бебето. Избягвайте обаче соковете със захар – те могат да доведат до увеличаване на теглото ви и да саботират усилията ви за по–бързо възстановяване след раждането. Ограничете и приема на кофеинови напитки. За страстните почитателки на кафето се допускат по не повече от 2 чаши кафе на ден, като за всяко трябва да изпивате поне по половин литър повече вода от обичайния ви дневен прием. Кофеинът в кърмата може да направи бебета нервно и да го лиши от спокоен сън.

Вегетарианство при кърмене на бебе
Ако сте вегетарианка, трябва да обърнете внимание на вашия хранителен режим и да се уверите, че поемате достатъчно растителни протеини и важни хранителни вещества. Избирайте храни, богати на калций и желязо. Добри източници на желязо са лещата, грахът, фасулът, пълнозърнестите продукти, зелено листните зеленчуци и сушените плодове. За да осигурите качествения синтез на желязото,консумирайте храни, които са богати на витамин С като: ягоди, цитрусови плодове, домати. За достатъчно протеини приемайте яйца, млечни продукти и растителни източници като соеви култури, бобови култури, леща, ядки и семена. Добър източник на калций са млечните продукти, соевите продукти, зелено листните зеленчуци и зърнените култури.

Трябва ли да взимам витамини при кърмене?
Това ще определи вашия лекар, които най–вероятно ще ви препоръча да приемате допълнително витамини D и B12. Витамин В12 играе важна роля в изграждането на мозъка на вашето бебе. Съдържа се предимно в животинските продукти. Витамин D е необходим за абсорбирането на калция и фосфора, недостатъчен той може да доведе до рахит и отслабване на костите. Има го в млечните продукти и някои зърнени храни.

Какви храни трябва да се ограничават или избягват в периода на кърменето?
Някои храни и напитки заслужават внимание, докато кърмите:
Алкохол – Ако пиете алкохол, избягвайте кърменето, докато не сте сигурна, че алкохолът не се абсорбира напълно от организма ви. Изпомпвайте кърмата си и я изхвърлете, което ще подпомогне по–бързото производство на чиста кърма.

  • Кофеин – Не пийте повече от 2 чаши кафе на ден, за да не направите бебето нервно и неспокойно. Освен това кофеинът е диуретик и вие ще загубите течности, от които се нуждае тялото ви, за да произвежда кърма.
  • Риба – Морските дарове са чудесен източник на Омега 3 мастни киселини и на протеини, но съдържат и живак. Излагането на влиянието на живака върху бебето чрез майчиното мляко може да застраши развиващата се нервна система на малкия човек. Внимателно избирайте риби с ниско съдържание на живак като сьомга, риба тон в консерва, скариди и сом, а избягвайте риба меч, акула и скумрия.
  • Шоколадът, брюкселското зеле, карфиолът и пикантните храни образуват газове и трябва да подхождате внимателно към приема им в периода на коликите.

Може ли храненето по време на кърмене да направи бебето дребно или алергично?
Някои храни чрез кърмата могат да доведат до раздразнителност и алергични реакции при бебетата. Ако бебето ви развие обрив или диария скоро след кърмене – потърсете помощ от педиатъра ви, защото това може да индикира хранителна алергия. Ако се съмнявате в някоя храна, която сте приемали, то преустановете консумацията й за около седмица и наблюдавайте състоянието на бебето. Силно алергенни храни са например: кравето мляко, соята, яйцата, рибата, фъстъците, ягодите и пшеницата.

Някои кърмачки избягват пикантните храни, зелето, лука, но за тях няма единодушно мнение, че са вредни. Смята се даже, че лукът в неговите разновидности правят кърмата по–вкусна и по–ароматна за бебетата.

Наблюдавайте се! Записвайте какво похапвате и как храната ви се отразява на състоянието на вашето бебе. Разбира се не е необходимо да спазвате някакво стриктна и строга диета, просто с насочете към здравословни храни и напитки, за да сте добре вие и вашето дете.

Кои храни и напитки стимулират производството на по–голямо количество кърма?
Топ 10 на храните, които подпомагат процеса на производство на повече кърма са:

  • Вода
  • Спанак
  • Овесена каша
  • Моркови
  • Хумус
  • Папая
  • Кафяв ориз
  • Аспержи
  • Сьомга
  • Кайсии

Включете ги в хранителния си режим и ги консумирайте ежедневно, за да имате обилна и качествена кърма.

Мога ли да спазвам хранителен режим при кърмене на бебе?
Всяка жена иска по–бързо да възстанови формата си отпреди забременяването. Повечето специалисти обаче съветват да изчакате докато бебето ви навърши 2 месеца, преди да се подлагате на диета. Това се прави, защото е установено, че през това време повечето жени губят тегло по естествен път, а кърмата остава хранителна и с добро качество. С кърменето вие изгаряте по около 300–500 калории на ден. Изследвания свидетелстват, че по–честото кърмене за по–дълъг период от 6 месеца водят до загуба на излишното тегло., натрупано през периода на бременността. Ако след 2 месеца от раждането решите да ограничавате храната си, следете да не губите повече от 1,5 кг на седмица. В противен случай ще причините производство на по–ограничено количество кърма и до изтощаване на вашия организъм. Абсолютно се забранява хранене по време на кърмене само с течности, ползването на лекарства за отслабване и практикуване на ниско въглехидратна диета.
Скъпи дами, запомнете че храненето по време на кърмене е изключително важно, яжте се по–често на по–малки порции, не яжте мазни и вредни храни с празни калории и се упражнявайте умерено. Така ще поддържате доброто си физическо и психическо състояние на вас и на вашето бебе.

Успех на всички кърмещи мамчета от нас!

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Мама и Бебе

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---