Дишане при Раждане

Защо е изключително важно самото дишане при раждане? Видове техники и методи за правилно дишане по време на раждането!
Равномерното дишане при раждане ще увеличи количеството на кислород за вас и вашето бебе. Дихателните методи могат да ви помогнат да се справите по–безболезнено с контракциите и бъдете много по–удовлетворени как сте се справили с раждането. Някои жени предпочитат да дишат дълбоко като използват диафрагмата си, за да напълнят корема си с въздух. Други предпочитат леко дишане като вдишват достатъчно, за да изпълнят гърдите си. Целта е да се намерят модели на дишане, които имат успокояващ и релаксиращ ефект. Техниката ви на дишане трябва да бъде възможно най–удобна и да не ви причинява затруднено дишане или прималяване.

Колкото повече научите за техниките на дишане при раждане, толкова по–спокойни ще се чувствате. Ще научите как да използвате дишането, за да се съсредоточите върху всяка контракция и да направите всяка контракция продуктивни част от процеса в родилната зала. Дали сте бременна или не, техниките на дишане са полезни при справянето с различни видове на болка, дискомфорт, безпокойство или страх.

дишане при ражданеКакви са ползите от практикуването на различни видове модели дишане при раждането?
– Дишането става автоматичен отговор на болката.
– Майката остава по–спокойна и реагира по–положително на появата на болката.
– Постоянното ритмично дишане успокоява по време на раждането.
– Осигурява усещане за благополучие и контрол на процеса.
– Повишеното количество кислород осигурява повече сила и енергия за майката и бебето.
– Прави контракциите по–продуктивни.
– Техниките на дишане и релаксация могат да станат техники за справяне в живота с всички стресови фактори, след като раждането премине.

Как да започна да практикувам техниките на дишане при раждане?
Задръствания, главоболие, професионални ангажименти и домакинската работа предоставят възможности да практикувате различни дихателни техники и да ги направите част от ежедневието си, много преди раждането да започне. Колкото по–рано започнете, толкова по–лесно ще ви бъде!

Как да започнете да дишате при раждане?
В началото и в края на всяка контракция не забравяйте да вземете дълбоко дъх. Това не само ще помогне  да се фокусирате и съсредоточите, но също и ще предостави повече кислород на вашето бебе, мускулите и матката ви.

Модели и техники на дишане за първия етап на раждането:
– Бавно дишане при раждане: Започнете бавно дишане, когато контракциите са достатъчно интензивни, но все още можете да ходите или говорите без да ви спират. Използвайте бавно дишане толкова дълго, колкото да е възможно. Преминете към следващия модел, ако контракциите се изострят и вече не може да се отпуснете, докато те траят. Поемете дъх, когато свиването на матката започва, освободете напрежението като издишвате. Фокусирайте вниманието ви. Бавно вдишайте през носа и издишайте равномерно през устата.
– Леко ускорено дишане при раждане: Повечето жени чувстват нуждата да преминат към леко ускорено дишане в определен момент по време на най–активната фаза от раждането. Нека интензивността на вашите контракции ви води в решението кога да използвате лекото дишане. Вдишвайте и издишвайте бързо през устата си за около един дъх на секунда. Дишайте повърхностно и леко. Ускорявайте дишането си при увеличаване на интензивността на контракциите.
– Преходно дишане при раждане: Това е вариант на лекото дишане. Преходното дишане съчетава леко повърхностно дишане с периодични по–дълго или по–силно изразени издишвания. Преходното дишане се използва в първия етап на раждането, ако се чувствате претоварени, не може да се отпуснете,  отчаяни сте или изчерпани. Поемете голяма въздишка, когато контракцията започва. Освободете цялото напрежение, когато издишвате. Съсредоточете вниманието си върху една точка. Дишайте през устата с леки вдишвания в размер на 5–20 вдишвания в 10 секунди по време на контракция.

Модели на дишане за втория етап на раждането: Маточната шийка е напълно разширена, имате разкритие около 10 см и вторият етап на раждането е започнал.
– Експулсирано дишане при раждане: Поемете дъх — голяма въздишка когато свиването на матката започва. Освободи всички напрежението когато издишвате.

Фокусирайте се върху мислите за бебето или върху друг положителен образ. Дишайте бавно. Когато не можете да устоите и трябва да вземете по–дълбок дъх, наклонете брадичката си към гърдите, а тялото насочете в напън напред. Най–важното от всичко тук е да отпуснете тазовото дъно. Помогнете на бебето да излезе като освободите всяко напрежение в перинеума. След 5–6 секунди се отпуснете и издишайте. Продължете по този начин, докато свиването на матката стихва. Използвайте прекъсванията между контракциите, за да дишате дълбоко и да осигурите така повече кислород на вашата кръв и достатъчно кислород за бебето.Когато контракцията завърши, отпуснете тялото си и направете едно или две успокояващи вдишвания.

Следните съвети ще ви помогнат за облекчаване на сухота в устата по време на раждането:
– Докоснете с върха на езика си горната част на устата си точно зад зъбите си, когато вдишвате. Това леко ще намокри въздуха, който вдишвате.
– С пръстите си покрийте носа и устата, така че дланта ви да отразява влагата от дъха си.
– Пийнете течности или смучете ледени блокчета между контракциите.
– Периодично изплаквайте устата си с вода.

Запомнете, че най–важното е да сте спокойна по време на раждането, мислете за бебето си. Когато сте много напрегнати и уплашени, дишането става повърхностно и бързо. Ако преминете в състояние на паника, може да започнете да дишате прекомерно, кратко и остро. Паническото дишане при раждане намалява количеството на кислород, което тялото ви използва за себе си и вашето бебе. Вие се чувствате прималели и извън контрол, вашите пръсти започват да изтръпват, а устата ви се вцепенява.

Паническото дишане е обща реакция на много стресови ситуации. Това е нормално, но тялото ви не може да продължи в това състояние за дълго без тотално да се изтощи. По време на раждането важна цел е да спестите вашата енергия, доколкото това е възможно, и да дадете на бебето достатъчно кислород, за да му помогнете да се справи с родилния процес.

Може би сме ви помогнали да сте по–подготвена по време на раждането и научихте за различните начини за дишане при раждане. Ако е така споделете статията. Благодарим ви!

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Раждане

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---