Диета и Кърмене   

Възможно ли е едновременно да правя диета и да кърмя?
Ако кърмите и не сте възвърнали формата си отпреди бременността, сигурно се питате дали може да спазвате някаква диета по време на този така важен етап за живота на вашето бебе, така че да гарантирате количеството си мляко и да сте убедена, че кърмата ви няма да загуби своите добри свойства. Отговорът е – Да! Кърмещите майки могат да губят тегло съвсем безопасно, ако те следват някои основни и прости насоки. В настоящата статия ще ви предложим шест съвета за безопасно спазване на диета по време на кърмене.

  1. Изчакайте, докато бебето навърши два месеца преди да стартирате диетата:

Най–добре не правите нищо насилствено, за да отслабнете, докато не дойде втория месец на бебето. Това изчакване дава на тялото ви достатъчно време, за да може то успешно да се пригоди към кърменето и да се нагоди към нуждите на кърмачето, което вероятно ви било неблагоприятно засегнато, ако вашият дневен калориен прием е ограничен. Кърмейки бебето си средно вие изгаряте по около 200–500 калории на ден – над това, което ви е необходимо, за да поддържате теглото си преди забременяването, така че имайте предвид, че дори без загуба на тегло тялото ви изгаря едно солидно количество допълнителни калории.

  1. Кърмете без ограничения:

диета и кърменеИзследванията показват, че при по–честото кърмене и при кърмене за по–дълъг период от шест месеца – майката възстановява теглото си и без диети. Яжте поне 1500–1800 калории на ден. Докато кърмите, вие не трябва да консумират по–малко от 1500–1800 калории на ден, за да произвеждате необходимото количество мляко за нормалното развитие на бебето.

  1. За да има ползи от предприетата диета запазете темпа на загуба на тегло да е по–малко от 1,5 кг на седмица:

Повечето майки могат безопасно да губят до 1 кг на седмица или 4 килограма на месец след втория месец на бебето и това може да не засегне негативно качеството на млякото или неговото количество. Едно проучване показва, че краткосрочното отслабване от 1 кг на седмица не може да нанесе никакъв проблем нито на майката, нито на детето.

  1. Постепенно намалявайте дневния прием на калории:

По време на диета внезапното спадане на дневния ви прием на калории може да намали количеството на млякото, което произвеждате. Някои майки могат да забележат това по време на заболяване, защото дехидратацията и/или използването от някои лекарства може да бъде фактор за намаленото количество мляко.

  1. Избягвайте драстични и агресивни хранителни режими и ограничения по време на кърмене:

Диети с ограничен прием на течности, нисковъглехидратни диети, лекарства за отслабване и т.н. не се препоръчват при кърмене. Какво може да се случи, ако кърмачката загуби тегло прекалено бързо? В повечето случаи при рязка загуба на тегло кърмата остава същата по състав или обем, но тази, чието здраве ще пострада е майката, защото нейният организъм ще бъде лишен от много жизнено важни вещества, които ще се дръпнат от нейните запаси и ще отидат в кърмата.

  1. Прекомерно агресивната диета може да доведе до намалено количество мляко:

Редица медицински проучвания посочват, че бързата тегло загуба на тегло трябва да се избягва, защото мастноразтворимите замърсители и токсини от околната среда, които се складират в телесните мазнини, се освобождават в мляко, когато приемът на калории стане строго ограничен. Ако сме в състояние да дадем точно определение на „строго ограничено“  – това е прием под 1500 калории на ден, но имайте в предвид и вашите килограми.

Три много полезни топ съвети за кърмачки, които искат старата си форма:
– Направете промени в диетата си – Намалете приема на мазнини до 20–25 % или по–малко от общите калории. Продължавайте ежедневен прием на протеини за предотвратяване загубата на мускулна маса (препоръчва се прием на протеини за кърмещите майки да бъде около 65 грама на ден за първите 6 месеца и 62 грама на ден между шестия и дванадесетия месец.
– Разпръснете вашия калориен прием на повече хранения — вместо 2–3 хранения, яжте на 3 основни с по–малки порции между тях. Съчетайте ги с периодите на кърмене. Ако ядете на по малки порции си гарантирате липса на чувство за глад.
– Упражнявайте се умерено, така че да изгарят повече мазнини при запазване на чистата мускулна маса. Устойчивото тегло е един добър начин за изграждане на мускулна маса. Човек с повече мускулна маса изгаря повече калории, дори когато е в период на почивка и застой.

Не правете нищо рязко по време на диета и кърмене, бъдете спокойни, хранете се здравословно и не пропускайте шанс да се раздвижите физически, така с търпение и увереност – ще успеете да свалите излишните килограми, натрупани през периода на бременността, без да навредите на собственото си здраве или на количеството и качеството на вашата кърма.

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Мама и Бебе

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---