Болки в Кръста при Бременност

Какво трябва да знаем за така неприятните пробождащи и силни болки в кръста при бременност?
Болки в кръста при бременност са обичайно явление. Някъде между ½ и ¾  от бременни жени ги имат на някакъв етап от бременността. Въпреки това има много неща, които можете да бъдат направени от вас за облекчаване на дискомфорта и за предотвратяване на превръщането на тези болки в дългосрочен проблем. Ако имате силни болки в кръста, докато сте бременна, опитайте се да не се тревожите прекалено, че те ще повлияят негативно на самото раждане. С правилно лечение това се случва много рядко.

Каква е причината за болките в кръста по време на бременност?
Има по–голяма вероятност да изпитате болки в кръста по време на бременността, ако сте с наднормено тегло или ако това не е първата ви бременност.
В следващите редове ще ви покажем някои различни причини за болката в кръста при бременност:
Наддаване на прекомерно тегло: По време на една здравословна бременност жените обикновено качват между 9 и 16 кг. Гръбначния стълб на жената трябва да поддържа това тегло, което не е никак малко и това може да доведе до болки в кръста. Теглото на растящо бебе и матката също оказват натиск върху кръвоносните съдове и нерви в областта на таза при бременната жена.
Промени в позата: Бременността променя центъра на тежестта на тялото ви. Като резултат можете постепенно, дори без да забележите, да започнете да променяте позата и начина, по който се движите. Това след себе си може да доведе до силни болки или напрежение в кръста.
Хормонални промени при бременност: По време на бременността тялото ви произвежда един хормон, наречен релаксин, който позволява на сухожилията в тазовата област да се отпуснат и ставите да станат по–широки в подготовката за процеса на раждане. Същият хормон може да отслаби и  сухожилията, които поддържат гръбначния стълб, което води до нестабилност и неприятни болки в кръста при бременност.
Мускулна сепарация: Тъй като матката ви се разширява, двата паралелни коремни мускули, които са от гръдния кош до срамната кост, се разделят по средата и се разтваря коремната кухина, което също може да причини болки в гърба.
Стрес: Емоционалният стрес също може да предизвика напрежение в мускулите на гърба, от което може да почувствате болки в кръста.
Тежък физически труд или спорт също може да причини болки в кръста при бременност.
Лоша поза, лоша техника на вдигане, слаба мускулатура или предишни наранявания в  долната част на таза или гръбначния стълб: Болката в кръста възниква, когато сухожилията (трудно гъвкави тъкани, които свързват костите ви), мускулите, дискове и ставите станат много обтегнати. Болките в кръста могат да бъдат по–болезнени в края на деня или ако сте били на краката по–дълго време. Това е така, защото мускулите се уморяват и сухожилията стават по–обтегнати под натиска от теглото на тялото ви и на бебето.

болки в кръста при бременностКак да предотвратя появата на силни болки в кръста при бременност?

Болки в кръста могат да се предотвратят като се уверите, че сте във възможно най–добра физическа форма преди забременяването. Ако вече сте бременна, не е твърде късно да започнете да работите върху вашето добро физическо състояние. Седмичните упражнения и гимнастика за бременни могат съществено да намалят шансовете за болки в кръста. Ако не сте свикнали да правите упражнения и да спортувате, започнете бавно. Задължително трябва да се обърнете и посъветвате със специалист, който да прецени състоянието ви и да ви насочи какви точно упражнения трябва да изпълнявате, за да не застрашите бременността.

 

Какво да направя за да облекча болките в кръста по време на бременност?
Следните предложения могат да помогнат при лечение:
Упражнения: Правете упражнения на пода за укрепване на таза и корема, които може да помогнат за намаляване на напрежението в областта на гръбначния стълб.
Масаж: В домашни условия можете да помолите вашият любим да ви направи лек масаж в долната част на гърба и мускулите, които работят на двете страни на гръбнака, това ще ви отпусне и ще помогне в случаите на лека до умерена болка. При по–тежко състояние единствено един обучен физиотерапевт може да ви  бъде полезен.
Добра стойка: Ако имате болка над опашната кост, опитайте се да не се прегърбвате, когато седите и да променяте позицията на гърба възможно по–често. Опитайте се седите на мека възглавница.
Плуване: Упражненията във вода могат да помогнат и то значително за облекчаване на болките в кръста при бременност.
Акупунктура: Тук важно условие е да намерите лекар, за който сте сигурни, че е много обучен и опитен в използването на акупунктурни методи по време на бременност.
Възглавници за бременни: Купете си специална възглавница за бременни, която да използвате по време на сън като я поставяте между бедрата и под корема ви. Тя ще облекчи натиска върху таза ви и ще подобри състоянието на гръбнака ви, докато спите.
Топла вода: Топла вана или топъл душ могат да облекчат дискомфорта.
– Колан за бременни: Те отнемат напрежението от теглото на бебето от коремните мускулите и подкрепят вашите тазовите стави.

Бъдещите мами не бива да се притесняват от болките в кръста при бременност, те са много често срещано явление при повечето бременни жени. Нашата препоръка е да се правят упражнения, да си почивате активно и да се избягва всякакъв стрес, което неминуемо ще редуцира и болките в кръста. Ако все пак дискомфортът е много голям и нетърпим, можете да се обърнете за консултация към специалист, който ще може да ви помогне да се справите професионално с проблема.

Споделете статията чрез бутоните по долу или чрез копиране на линк в други женски форуми и сайтове, по този начин правилната информация ще достигне до повече хора :) Благодарим Ви, че споделихте Bremennost.bg със своите приятели :) Дано сме били полезни - Обичаме Ви!

Категория: Бременност

--- ОБРАТНО НАГОРЕ ---